۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۷۱۷۰۶
آیت‌الله سعیدی:

حراست و بازرسی محور صیانت از دستگاه‌های اجرایی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) حراست و مراقبت فرشتگان را نوعی تکریم انسان از سوی پروردگار عالم توصیف کرد و گفت: حراست و بازرسی در دستگاه‌ها به معنای تکریم دستگاه‌ها است.
دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار برخی از مدیران و مسؤولان بازرسی وزارت کشور که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر صورت پذیرفت، به اشاره به اهمیت و جایگاه رصد و بازرسی از مناسک اجرایی نظام اسلامی، اظهار داشت: باید به این آموزه دینی توجه داشت که در امور معنوی و ماورایی خداوند متعال فرشتگان را برای حراست و مراقبت از انسان قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) حراست و مراقبت فرشتگان را نوعی تکریم انسان از سوی پروردگار عالم توصیف کرد و گفت: حراست و بازرسی در دستگاه‌ها به معنای تکریم دستگاه‌ها است، به این معنا که نظام برای جایگاه دستگاه‌های اجرایی خود ارزش و اهمیت قائل است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این‌که حراست و بازرسی محور صیانت از دستگاه‌های اجرایی است، ابراز داشت: در بیان دین مبین اسلام اماکن و اشخاص نیاز به حراست و مراقبت دارد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌ها بدانند که عزت، عاقبت به خیری و خوش‌نامی آنها در گرو همین بازرسی‌ها است احساس شعف و شادی از بازرس ها خواهند داشت.

امام‌جمعه قم تشویق را یکی از ارکان رفتارهای حراست توصیف کرد و گفت: بازرسی ها با مراقبت دقیق خود حتی با جلوگیری از اشتباه می‌توانند نیروهای اجرایی سازمان‌ها را تشویق به خدمت صادقانه کنند.

وی ادامه: بازرسی‌ها همواره سعی می‌کنند روزبه‌روز فرایند کارها را کوتاه و مسیر امور اجرایی مردم را تسهیل کنند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که مردم مشکلات را همواره تحمل کرده‌اند، تصریح داشت: تجربه طوفان طبس نشان داد ایستادگی صادقانه از سوی خداوند متعال بی‌پاسخ نمی‌ماند.

گفتنی است، شوشتری، رییس مرکز حراست و بازرسی وزارت کشور در این دیدار کوتاه به ارائه گزارشی پرداخت و ابراز داشت: به منظور بازرسی در استانداری های گوناگون حضور پیدا کرده و گزارش های حاصل از آن را برای وزارت کشور ارسال می کنیم.

وی افزود: یکی از وظایف مرکز حراست انتقال آراء و نظرات نمایندگان ولی فقیه به وزارت کشور است./۸۳۷/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات