۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۱۶۹۳
حجت‌ الاسلام‌ جوشقانیان:

هویت و فطرت انسانی با نام اهل‌بیت گره‌خورده است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نام هرکس نشان‌دهنده اصالت و فطرت اوست، گفت: فطرت ما اهل‌بیت و آل الله هستند و فطرت و هویت انسانی با نام اهل‌بیت(ع) گره‌خورده است ؛ بنابراین در زندگی باید بر محور همین فطرت زندگی و حرکت کند.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حسین جوشقانیان امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که خانه‌های خود را با نام‌گذاری فرزندان تان به نام« فاطمه» زینت دهید، گفت: امام موسی کاظم(ع) تمامی دختران خود را با پسوند، به نام فاطمه نام‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: در روایت‌ها بیان‌شده که عده‌ای در روز قیامت به دلیل انتساب به رسول خدا(ص) رستگار شده و بهشتی می‌شوند که این رستگاری تنها به‌واسطه پیوند خویشاوندی و نسبی با رسول خدا(ص) نیست؛ بلکه مردم بانام‌گذاری فرزندان خود به نام‌های اهل‌بیت ازجمله نام‌گذاری فرزندان خود به نام فاطمه می‌توانند زمینه فلاح و رستگاری و بهشتی شدن خود را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هر نام و کلمه‌ای در این عالم دارای بار معنایی خاصی است و بر شخصیت افراد اثرگذاری خاصی دارد، تصریح کرد: اگر فرزندان خود را با نام اهل‌بیت(ع) نام‌گذاری کرده و بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) آن‌ها را تربیت کنیم، ذریه و فرزندان خود را در برابر نفوذ شیطان بیمه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌ جوشقانیان با بیان این که نام هر کس نشان‌دهنده اصالت و فطرت اوست، اظهار کرد: فطرت ما اهل‌بیت و آل الله هستند؛ بنابراین باید فرزندان خود را نیز بر اساس همین فطرت نام‌گذاری کنیم و در زندگی نیز باید بر اساس همین فطرت حرکت و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان این که سرمایه‌داران عالم محبان و شیعیان آل الله هستند، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه عالم در این دنیا و در آخرت محبت به اهل‌بیت(ع) و عمل بر محور سیره این بزرگواران است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عده‌ای بیان می‌کنند که چرا با وجود کثرت در عبادت و توسل  با تنگنا در زندگی مواجه هستند درحالی‌که مخالفان اهل‌بیت(ع) از تمامی امکانات رفاهی در زندگی خود بهره‌مند هستند که در پاسخ به این‌ها باید بیان شود که بعضی از ثروت‌ها بامحبت به اهل‌بیت(ع) معاوضه شده است یعنی فرد محبت به اهل‌بیت(ع) را با ثروت و نعمت دنیوی معاوضه کرده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید دقت کرد که ثروتی که بدون محبت اهل‌بیت(ع) باشد مانند خاک بی‌ ارزش بوده و صاحب چنین ثروتی در عالم قبر و قیامت از فقرای عالم است؛ در حالی‌که محبان اهل‌بیت(ع) در قیامت از غنی‌ترین اغنیاء عالم محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌ جوشقانیان با بیان این که خداوند عالمیان اراده کرده است که بدی و پلیدی را از اهل‌بیت(ع) و خاندان عترت دور کند، یادآور شد: بر این اساس هر کس به خاندان اهل‌بیت(ع) نزدیک شده و برمدار خواست و فرمان آن‌ها عمل کند از بدی‌ها دور خواهد شد در حالی‌که دور شدن از سیره اهل‌بیت(ع) انسان را در آتش‌خوار کننده عذاب الهی گرفتار می‌کند./۹۶۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات