۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۷۱۶۸۷

اجرای طرح نیازسنجی منطقه‌ای طلاب غیرایرانی

در نخستین جلسه شورای تخصصی امور طلاب غیرایرانی جامعه‌الزهرا بر برنامه‌ریزی منطقه‌ای برای طلاب غیرایرانی بر اساس نیازسنجی جغرافیای محل زندگی و توجه به اقتضائات آنان تاکید شد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین جلسه شورای تخصصی امور طلاب غیرایرانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این جلسه مدیر جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه طلاب غیرایرانی اثرگذاری بسیار زیادی در منطقه خودشان دارند، گفت: هرچند این قشر از طلاب در کشور ما غریب هستند ولی ما وظیفه داریم این غربت را به نحوی جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتضائات و نیازهای علمی آموزشی طلاب مناطق مختلف جهان با هم فرق دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید به این مساله توجه کرد و متناسب با نیازهای منطقه‌ای و اقتضائات جغرافیای محل زندگی طلاب، برنامه و طرح ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی سپس به انتظارات از شورای تخصصی امور طلاب غیرایرانی اشاره کرد و گفت: این شورا اتاق فکر امور طلاب غیرایرانی است و اولین محل مورد اعتماد اینجانب برای حل و فصل امور بین‌الملل است. طرح‌ها و برنامه‌ها باید در این شورا مطرح و پس از تصویب، اجرایی شود، از این رو همه باید در اجرای مصوبات به این شورا کمک کنند.

وی افزود: برای سهولت در کار باید کل جهان، تقسیم‌بندی منطقه‌ای شود و هر کشور و منطقه باید یک پرونده داشته باشد. بر این اساس نیازهای منطقه‌ای طلاب سنجیده شود و از ترم تحصیلی آینده، اقتضائات منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی رعایت شود.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه ویژه بین‌الملل را از نیازهای این بخش دانست و بیان داشت: در این مسیر باید از تجربیات همه نهادها و مراکز مانند دفتر رهبر معظم انقلاب، مجمع تقریب، وزارت خارجه استفاده کرد و برای انتقال تجارب کاری با آنها تعامل و نشست های مشترک برگزار کرد.

وی با اشاره به این که شوراهای منطقه‌ای به عنوان شوراهای فرعی باید فعال شود و از افراد بومی آن مناطق و ایرانی‌های با تجربه در آن استفاده شود، ادامه داد: اداره کل امور هماهنگی طلاب غیرایرانی می تواند جهت انجام برنامه‌ها و کارهای پروژه‌ای به صورت ساعتی نیروهای مورد نیاز خود را دعوت به کار کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در ادامه به اختیارات شورای تخصصی امور طلاب غیرایرانی پرداخت و اظهار داشت: این شورا می تواند در صورت نیاز یک یا دو عضو دیگر را به اعضا اضافه کند. همچنین می‌تواند اشخاصی را به عنوان مدعو در هر جلسه برحسب موضوع دعوت کند. این شورا می‌تواند با هماهنگی معاونت آموزش برخی از دروس رسمی را مطالعاتی کرده و به جای آن دروس مورد نیاز طلاب غیرایرانی را پیشنهاد دهد. همچنین این شورا می‌تواند طرح های فوق برنامه را به طور مستقل اجرا کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: تصویب طرح‌های آموزشی با حضور معاونت آموزشی تربیتی انجام شود. همچنین شورا می‌تواند در موارد ضروری و در مورد کشورهای خاص در قالب یک طرح، هیئت پذیرش تشکیل داده و این هیئت را جهت پذیرش طلاب غیرایرانی به کشورهای مورد نظر اعزام کند که در این صورت همه هزینه‌های این کار توسط جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تامین می شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با برگزاری سریعتر جلسات این شورای تخصصی و اجرای مصوبات، برنامه‌ها و طرح‌های آن شاهد تحول بزرگی در امور طلاب غیر ایرانی باشیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات