۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۷۱۶۸۲
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت‌وگو با رسا:

فراکسیون ولایت از ترمیم کابینه کوتاه نمی‌آید| طرح سؤال از روحانی در زمینه مشکلات اقتصادی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدامات فراکسیون ولایت در بعد نظارتی گفت: به صورت جدی دنبال استیضاح وزیر اقتصاد و سوال از رییس جمهور هستیم.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه مجلس شورای اسلامی برای کاهش فشار معیشتی و ساماندهی اقتصادی کشور، گفت: فراکسیون ولایت مجلس در بعد نظارتی اقداماتی را انجام داده است، ما الان به صورت جدی دنبال استیضاح وزیر اقتصاد و سوال از رییس جمهور هستیم.

وی افزود: 5 سوال از رییس جمهور طرح شده که یکی از آنها موضوع موسسات مالی و اعتباری است و از چهار سوال بعدی هم دو الی سه سوال مرتبط با مسائل اقتصادی است که به هیات رییسه تحویل دادیم، استیضاح وزیر کار را امضا کردیم و تذکرات متعدد افراد مختلف درباره ناکارآمدی بانک مرکزی و موضوعات مختلف را انجام دادیم البته مجلس یک دست نیست اما اعضای فراکسیون ولایت با حفظ وحدت و آرامش این کارها را انجام دادند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه کابینه و تیم اقتصادی دولت نشان داد که کارآمدی ندارد، عنوان کرد: به طور قطع عمده ادله بحران اقتصادی کشور خروج آمریکا از برجام نیست و اصلا ربطی به این مساله ندارد، عمده علت بحران ناشی از ناکارآمدی مسوولان داخلی و تیم اقتصادی دولت بوده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دولت اگر بخواهد از این بحران اقتصادی نجات پیدا کند باید یک تدبیر درست داشته باشد نه اینکه برخی از اعضای تیم اقتصادی را بردارد و افراد حاشیه‌دارتر را جایگزین کند بلکه باید افراد کارآمد و بی‌حاشیه را جایگزین کند که اگر چنین شود امید این را داریم کشور از این بحران اقتصادی خارج شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت به وظیفه خود در ترمیم تیم اقتصادی عمل نکند شورای راهبردی فراکسیون ولایت مجلس وظیفه نظارتی خود را به صورت جدی انجام داده و از این قضیه کوتاه نخواهد آمد، اظهار داشت: ما نماینده و وکیل مردم هستیم و قسم یاد کردیم بنابراین حق نداریم از طرف مردم به مجلس برویم اما وکالت دولت را به عهده بگیریم، وکیل مردم بودن مخالفت با دولت نیست بلکه دفاع از حقوق مردم است که به حق خود برسند.

این نماینده مجلس درباره نوسانات بازار ارز و تاثیر برجام بر آن، ابراز کرد: عمده نوسانات بازار ارز داخلی بود که ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت را نشان داد و برجام در آن هیچ دخالتی نداشت؛ درباره فاجعه موسسات مالی و اعتباری دولت مجبور شد در فاز اول 11 هزار میلیارد تومان از پول بیت‌المال مردم را برای ناکارآمدی، ناتوانی یا شاید غرض‌ورزی برخی مسوولان تیم اقتصادی هزینه کند، این وضعیت نباید ادامه پیدا کند و فراکسیون ولایت هم اجازه نخواهد داد که این مسیر ادامه پیدا کند.

وی افزود: اگر جمع‌بندی آقای روحانی این نباشد که ترمیم در تیم اقتصادی نیاز است حتما‌ ما خود وارد عمل می‌شویم کمااینکه ما در حال حاضر وارد عمل شدیم، استیضاح‌هایی که بعد از دو هفته تابستانی به جریان خواهد افتاد یک نمونه از همان دخالت و عکس‌العمل جدی نمایندگان مردمی است که نه برای منافع شخصی که برای منافع ملت حاضر هستند جان خود را فدا کنند و از حقوق ملت کوتاه نخواهند آمد.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه درباره برنامه مجلس شورای اسلامی برای کاهش فشار معیشتی بر مردم، عنوان کرد: فراکسیون ولایت برنامه جدی اقتصادی با استفاده از مشاوران توانمند را قبل از تعطیلات مجلس داشت، نتیجه بر این شد که ما هم‌سو با بقیه دوستان دولت را هدایت کنیم که سریع با یک حرکت انقلابی کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ما از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوای سه‌گانه در حوزه اقتصادی شورایی را تشکیل داده و همه هم سو با هم یک برنامه مدون داشته باشند حمایت می‌کنیم البته انتظارمان هم از دولت این است که یک لایحه با دو فوریت یا سه فوریت بیاورد که ما سریع کارمان را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده در کمیسیون فرهنگی که رییس مجلس شورای اسلامی مهمان ما بود به ایشان عرض کردم که ما باید امروز تمام برنامه‌ها و دستور‌العمل‌های صحن را کنار بگذاریم و صرفا دستورها و برنامه‌های اقتصادی دارای اولویت را در دستور کار قرار دهیم که مردم را از این مشکلات اقتصادی و معیشتی نجات دهیم، کشور ما ظرفیت‌های سرشاری دارد و ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم اگر نمایندگان هم‌دست شوند و بدون هرگونه ملاحظه سیاسی و پرهیز از نماینده دولت شدن به عنوان نماینده ملت جلو بیایند به طور قطع می‌توانیم مردم و دولت را از این بحران نجات دهیم./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات