۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۷۱۶۷۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مردم در انتخابات نباید به ظاهر افراد توجه کنند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اختلاس‌گران و دزدان بیت المال بی عقلانی هستند که آخرت خودشان را باخته‌اند، گفت: مردم در انتخابات نباید به ظاهر توجه کنند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امام رضا(ع) می‌فرمانید: اگرکسی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند گویی مرا در طوس زیارت کرده است.

وی افزود: امام جواد(ع) می‌فرمایند: اگر کسی عمه مرا در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود و در جای دیگر آمده است حضرت معصومه(س) برای شفاعت امت پیامبر کفایت می‌کند؛ همه این روایات نشان از شان و منزلت این بانوی بزرگوار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه تبعیت و پیروی از سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) انسان را به طهارت می‌رساند، ابراز کرد: توبه نصوح انسان را از آلودگی و گناه پاک می‌کند.

استاد حوزه علمیه در بیان اینکه جایگاه انسان طاهر بهشت است، اظهار داشت: انسان تا پاک نشود قابل بهشت نمی‌شود انسان به واسطه توبه، شهادت، شفاعت، تحمل سختی برزخ و آتش جهنم پاک می‌شود.

وی در تبیین این مهم که طهارت، عقلانیت و ایمان انسان را رشد می‌دهد، گفت: بزرگی و عظمت انسان به عقل اوست. ملاک عقل باطن بینی و آخرت بینی است انسان عاقل قبل از انجام هرکاری به باطن و نتیجه آن عمل فکر می‌کند تا منافع آن کار را ارزیابی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: باطن گناه آلودگی و سقوط است انسان عاقل هرگز خود را در معرض آلودگی و سقوط قرار نمی‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان معصوم هرگز فکر انجام گناه نمی‌کند، عنوان کرد: گناه برای انسان معصوم به منزله نجاست است انسان عادی هرگز تصور نمی‌کند روزی نجاستی بخورد امام معصوم نیز هرگز تصور انجام گناه نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز جوانان نباید ظاهر جامعه را ببینند چرا که این امر مصداق بارز بی عقلی است، گفت: متاسفانه در انتخابات برخی ظاهر را می‌بینند و رای می‌دهند در حالی که این امر عاقلانه نیست. انسان عاقل هرگز دنیا را به آخرت نمی‌فروشد کسانی که اهل اختلاس و دزدی از بیت المال هستند در اصل آخرت خودشان را باخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: از دیگر مصادیق بی عقلی ترجیح دادن مادیات به معنویات است. کسانی که ظاهر را می‌بینند و باطن را رها می‌کنند بی عقلی است متاسفانه برخی با همین عقل آخر را می‌بینند اما برخی آخور را مشاهده می‌کنند و به جای آنکه از خدا حساب ببرند از کدخدا حساب می‌برند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات