۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۷۱۶۶۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

تشکیل دادگاه ویژه برخورد با مفاسد اقتصادی در شرایط کنونی کشور ضروری است

حجت الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه می ‌توان با انسجام داخلی، تلاش بیشتر و برنامه ‌ریزی از این شرایط عبور کرد، گفت: باید دادگاه ویژه هر چه سریع ‌تر تشکیل شده و با متخلفان با جدیت برخورد شود و از طرفی دولت هم متخلفان را معرفی کند.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با امام جمعه شهرکرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط ویژه اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: لازم است در چنین شرایطی مردم همراهی و کمک کنند و مسؤولان نیز شفاف‌ سازی و اطلاع ‌رسانی را محور فعالیتهای خود قرار دهند و با دوندگی بیشتر مسیر را برای مفسدان ناامن کنند.

وی با تأکید بر اینکه می ‌توان با انسجام داخلی، تلاش بیشتر و برنامه ‌ریزی از این شرایط عبور کرد، افزود: به یقین بدون برنامه‌ ریزی آرامش در بازار حاکم نخواهد شد؛ بازنگری تصمیماتی که در بخش توزیع ارز گرفته شده نقش مهمی در تزریق آرامش به جامعه خواهد داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سردرگمی دولت در بخش ارز خاطرنشان کرد: دولت باید هرچه زودتر بازار متشکل پولی ارزی را شکل دهد و این از ضرورتها است.

وی با اشاره به اینکه این بازار با یک مقدار تاخیر شکل گرفت، ادامه داد: این تأخیر معنادار موجب شد نابسامانی در توزیع ارز داشته باشیم که لازم است دولت با تدبیر هر چه سریع‌ تر این نابسامانی را برطرف کند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه اعلام ارز به عنوان قاچاق موضوع عجیبی است که برای نخستین بار با آن مواجه هستیم، گفت: تخصیص ارز به عده‌ ای خاص موجب ایجاد رانتهایی شد که باید با آنها مقابله شود؛ اینکه به کالای غیر اساسی ارز دولتی اختصاص دهیم و ده‌ ها بابک زنجانی تولید کنیم پذیرفته شده نیست و باید هر چه‌ سریع ‌تر با آنها برخورد شود که چه کسانی ارز را به عده ‌ای خاص دادند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید دادگاه ویژه هر چه سریع ‌تر تشکیل شده و با متخلفان با جدیت برخورد شود و از طرفی دولت هم متخلفان را معرفی کند.

وی با اشاره به نامه رییس جمهور به چند تن از وزرا برای پیگیری مسائل، تصریح کرد: این اقدام خوب بود اما کامل نیست و لازم است رییس جمهور افراد متخلف را معرفی کند و همچنین متخلفان در وزارت صنعت و معدن نیز باید معرفی شوند./9457/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات