۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۷۱۶۳۶
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد؛

برگزاری جشن‌های کرامت در ۳۱ استان با حضور سخنرانان برجسته

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ۳۱ استان با حضور سخنرانان برجسته جشن ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.
عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  امروز سه شنبه 26 تیر در نشست خبری همایش بزرگداشت امامزادگان که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد گفت: امروز وقف نیازمند اطلاع‌رسانی و بازگویی رسانه‌ها است، حتی اگر یک نفر به وسیله رسانه با مساله وقف آشنا شود شایسته و باارزش است؛ بنابراین رسانه‌ها به این امر مقدس و الهی بیش از بیش توجه کنند.

وی افزود: امامزادگان نزد مردم ایران جایگاه والایی دارند به همین دلیل دشمن دنبال شبهه افکنی درباره آنها است، که باید در این زمینه رسانه‌ها اطلاع رسانی کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام عادل درباره ویژه برنامه‌های دهه کرامت با بیان اینکه در 350 استان مراسم بزرگداشت برگزار خواهیم کرد، اظهار داشت: در این جشن‌ها از خادمان، هیات امنا و مقام امامزادگان تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید، همچنین در 31 استان با حضور سخنرانان برجسته جشن ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  با بیان اینکه در دهه کرامت و تجلیل از امامزادگان پورتال جامع مخصوص محصولات فرهنگی راه‌اندازی می‌شود، ابراز کرد: برای این پورتال 71 محصول خواهیم داشت که شامل 7 تابلوی نمایشگاهی، 7 عنوان کتاب، ۷عنوان کتابچه، ۸ عنوان کتاب کودک، ۱۴طرح پوستر، ۷طرح بنر، ۷عنوان نرم افزار موبایلی، ۹عنوان کلیپ صوتی، ۱۲عنوان کلیپ تصویری خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌برداری از این محصولات به نشانی MFPO.ir مراجعه کنند.

وی از طراحی و تولید ده‌ها طرح گرافیکی در موضوع امامزادگان خبر داد و عنوان کرد: این طراح‌ها و تولیدات در پایگاه اطلاع رسانی راسخون به نام rasekhon.net با عنوان «پویش سراسری امامزادگان سرزمین من» قرار گرفته است.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه مراسم غبار‌روبی امامزادگان در این ایام از دیگر برنامه‌های این ایام است اظهار داشت: فردا 27 تیر مراسم غبارروبی امامزاده حسن(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، در سایر شهرها نیز با حضور اصناف مومن این مراسم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف افزود: از دیگر برنامه‌های این ایام معرفی امامزادگان تحت عنوان «سلاله و دانه‌های تسبیح» از طریق صدا و سیما است؛ همچنین در این ایام به شبهات درباره امامزادگان پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها مکاتبه گسترده‌ با نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و استانداران بود که با حضور در مراسم غبارروبی مشوق مردم برای حضور دراین مراسم باشند، همچنین جشن «زیر سایه خوشید» با حضور خادمان امام رضا(ع) در امامزادگان سایر استان‌ها از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات