۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۷۱۶۲۱

مهلت ثبت نام در دومین دوره عالی فقه تمدید شد

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول جامعة الزهرا(س) از تمدید مهلت ثبت نام در دومین دوره عالی فقه تا پایان شهریور و اعلام منابع آزمون در این دوره خبر داد.
 دومین دوره عالی فقه

به گزارش  خبرگزاری سرکار خانم پسنده آصفی نظر با بیان اینکه مهلت ثبت نام در دومین دوره عالی فقه تا ۳۱ شهریورماه تمدید شد، عنوان کرد: گروه فقه واصول در راستای اهداف عالیه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برای دومین سال پیاپی اقدام به پذیرش برای دوره عالی فقه می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول اظهار داشت: این دوره ویژه آن دسته از طلاب فارغ‌التحصیل سطح۴ فقه و اصول است که علاوه بر توانایی لازم، شرایط تمحّض در مباحث علمی و رسیدن به مرحله اجتهاد را دارند.

آصفی نظر به ضوابط پذیرش اشاره کرد و داشتن مدرک سطح۴ رشته فقه واصول، شرکت مستمر در کلاس و قبولی در مصاحبه را از جمله شرایط پذیرش در این دوره برشمرد.

وی تصریح کرد: علاقه­مندان به شرکت در این دوره می­توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ به دفتر آموزش مرکز تخصصی فقه و اصول واقع در طبقه چهارم ساختمان شهید قدوسی(ره) مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۱۸۴ تماس بگیرند.

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول بیان داشت: آزمون کتبی ورودی این دوره، ۵ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت موفقیت در این آزمون، به مصاحبه علمی دعوت می‌شوند.

آصفی نظر افزود: منابع آزمون کتبی و شفاهی این دوره شامل ادبیات: تفسیر سوره حجرات و لقمان از تفسیر المیزان؛ کفایه و حلقه ثالثه: بحث برائت و اشتغال؛ مکاسب: احکام مقبوض به عقد فاسد و نهج البلاغه: خطبه صفات متقین (خطبه همام) است.

وی در پایان گفت: دوره‌های عالی فقه به شیوه شاگردمحور و با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود و طلاب موظفند پژوهش‌های مشتمل بر تبیین و نقد را ارائه و با انتخاب مستدل یک نظر، از آن دفاع کنند./998/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات