۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۶۱۳
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

ضابطه مندی از اولویت های کاری مرکز خدمات است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه بر لزوم تدوین سند منابع انسانی مرکز خدمات تاکید کرد.
سیدحسن ربانی

به گزارش خبرگزاری رسا، آقای رضا نفری معاون سابق منابع انسانی و مالی مرکز خدمات در آخرین جلسه شورای اداری این مرکز گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.

وی موفقیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در اخذ مفاصا حساب از سازمان امور مالیاتی را یکی از دستاوردهای مهم مرکز خدمات در این زمینه عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین سندهای موفقیت که در یک دستگاه باقی می‌ماند سند حسابرسی است که توانستیم با تیم سازی موفق و حمایت رئیس مرکز خدمات به این هدف دست یابیم.

معاون سابق منابع انسانی و مالی مرکز خدمات تصریح کرد: در امور مالیاتی اولویت‌بندی کردیم و با حمایت‌هایی که شد توانستیم مقبولیت مالیاتی دریافت کنیم که بسیار ارزشمند بوده و اعتبار مهمی برای مرکز خدمات است و امروز یک مؤدی خوش حساب با رعایت تمامی قوانین و مقررات هستیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد مرکز خدمات حوزه، ضابطه‌مندی، شفافیت در عملکرد و حمایت از تولیدات داخلی است، گفت: تدوین و به روز رسانی قوانین و دستورالعمل‌ها در حوزه معاونت منابع انسانی و مالی (حقوقی، منابع انسان، مالی و پشتیبانی)، توجه به مسائل زیرساختی منابع انسانی و تأکید بر استفاده از کالای ایرانی ازجمله رویکردهای مهم معاونت منابع انسانی در سال‌های اخیر بوده است.

آقای نفری ادامه داد: پست معاونت منابع انسانی و مالی به دلیل ماهیت پشتیبانی از عرصه‌های مأموریتی مرکز، تنوع، حساسیت و حجم امور محوله و پاسخگویی و مسئولیت در برابر مراجع قانونی و ذی‌صلاح، نقشی بی‌بدیل در زمینه‌سازی برای تحول در رسالت‌های یک سازمان دارد.

وی تصریح کرد: برای تحقق این نقش و این وظیفه، علاوه بر رویکرد و قبول التزام عملی به مبانی مدیریت جهادی و تمام مؤلفه‌های آن، شناخت سازمانی بر جامعه هدف و برنامه‌ها و عرصه‌های مدیریتی و رسالت‌ها، یک ضرورت بسیار جدی است.
معاون سابق منابع انسانی و مالی مرکز خدمات گفت: پست معاونت منابع انسانی و مالی به دلیل نقشی که در پشتیبانی و تسهیل گری در انجام رسالت یک سازمان دارد فرصت بسیار بی‌نظیری برای خدمت‌رسانی است.
وی بیان کرد: التزام و رعایت حداکثری قوانین و مقررات، ورود کارشناسی و فنی به مباحث این حوزه، عدم نگاه جانب‌دارانه و بخشی در توزیع منابع و پشتیبانی در عرصه‌های مأموریتی، امانت‌داری و پاک دستی، استقلال رأی و بی‌طرفی ازجمله الزامات قبول این مسئولیت است.

آقای نفری ابراز داشت: رئیس مرکز خدمات حوزه تأکید بسیاری بر داشتن روحیه تحولی و تعالی در برنامه‌ها دارند و این روحیه پیشرانه‌ای برای تمامی امور است و ما در این معاونت علاوه بر مسائل روزمره برای توسعه فعالیت‌ها و تحول در کارها تلاش کردیم.

وی تصریح کرد: با توکل به خداوند منان و استعانت از حضرت ولی‌عصر(عج) و توجه به رهنمودهای رئیس مرکز و با مساعدت از مدیران ارشد مرکز، استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و خصوصاً توسعه دانش، تلاش کردیم در تحقق اهداف مرکز گام‌های مؤثری برداریم.

معاون سابق منابع انسانی و مالی مرکز خدمات با بیان اینکه تیم سازی یکی از فعالیت‌های مهم معاونت منابع انسانی در چند سال گذشته بوده است، گفت: علی‌رغم اینکه همکاران گذشته به‌خوبی در این زمینه تلاش کرده بودند ولی به اقتضای زمان و نوع فعالیت‌ها باید طور دیگری عمل می‌کردیم و نیاز به تیم سازی داشتیم و توانستیم خدمات را ارتقا دهیم.

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه با تأکید بر لزوم تحول در سازمان گفت: آقای نفری در زمان مسئولیت خود در معاونت منابع انسانی گام‌های بلندی برای ایجاد تحول در مرکز خدمات برداشتند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های آقای نفری غیرت سازمانی بود و با غیرت تلاش می‌کردند از مرکز خدمات دفاع کنند که این برای هر سازمانی ضروری است.

رئیس مرکز خدمات به موفقیت مرکز خدمات در کسب گزارش مقبول و مطلوب حسابرسی اشاره کرد و گفت: آقای نفری برای کسب این موفقیت برنامه‌ریزی‌های جدی‌ای انجام دادند و با تلاش معاون و کارکنان این معاونت توانستیم به این موفقیت دست یابیم.

وی ضابطه‌مندی را یکی از اولویت‌های کاری در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد و از آقای نفری برای رعایت قانون و مقررات در تمامی برنامه‌ها، قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در بخش منابع انسانی و مالی زحمات ایشان واقعاً ارزشمند و ستودنی و قابل‌تقدیر است و امیدوارم از تجربیات‌شان در برنامه‌های آتی سازمان استفاده شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه ضمن تأکید بر تدوین سند منابع انسانی گفت: الحمدالله مرکز خدمات از بسیاری از سازمان‌های دیگر در این زمینه جلوتر است ولی از آن چیزی که باید باشد فاصله دارد و باید تلاش کنیم به این جایگاه دست یابیم.
وی ابراز داشت: امروز به فضل پروردگار و به کمک همه همکاران، مرکز خدمات در زمینه امور مالیاتی توانسته است آبرویی برای مجموعه‌های حوزوی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در پایان ضمن قدردانی از معاون سابق منابع انسانی و مالی مرکز خدمات گفت: ان‌شاءالله آقای نفری با غیرت و مسئولیت‌پذیری که دارند در امر مشاوره و انتقال تجربیات به سازمان برای تحقق اهداف عالی آن در خدمت به سربازان حضرت ولی عصر(عج) کمک خواهند کرد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات