۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۷۱۶۰۱
در سومین روز از دهه کرامت؛

دختران منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر در بندرعباس تجلیل شدند

​همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) جشن گرامیداشت روز دختر در مسجد ۱۴ معصوم کوی سازمانی ولی عصر(عج) منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار شد.
تجلیل

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) جشن گرامیداشت روز دختر در مسجد 14 معصوم کوی سازمانی ولیعصر(عج) منطقه یکم امامت نیروی دریایی  راهبردی ارتش برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رسته رییس عقیدتی سیاسی هوادریای منطقه یکم نداجا ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به تبیین جایگاه والای دختر در اسلام پرداخت و گفت: یکی از افتخاراتی که اسلام برای خانواده ها داشته، دختر داشتن است به همین جهت تمام سادات و ذریه پیغمبر اسلام (ص) از ذریه حضرت زهرا (س) است.

وی در ادامه ضمن بیان ویژگی های مهم حضرت معصومه (س) اظهار داشت:یکی از ویزگی های مهم حضرت عبادات ایشان است که باید الگوی دختران امروزی قرار گرفته و از آن درس بگیرند.

رییس عقیدتی سیاسی هوادریای منطقه یکم نداجا تصریح کرد: کرامات حضرت معصومه(س) چنان است که بر آن تأکید بی شمار شده است؛ به ویژه که امام رضا (ع) و امام جعفر صادق (ع)، زیارت کنندگان آن حضرت را وعده بهشت داده اند.

حجت الاسلام رسته ادامه داد: به یقین می توان گفت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی را برای پیاده کردن آن در جامعه مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت، مظهر عفاف و تقوا و حیا باشند.

وی همچنین افزود: از این رو، نام گذاری روز ملی دختران در زادروز آن حضرت، حرکتی نمادین برای گوشزد کردن شخصیت حضرت معصومه(س) و ترویج ابعاد وجودی این دختر اهل بیت در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت آن حضرت برای دختران این مرز و بوم است

رییس عقیدتی سیاسی هوادریای منطقه یکم نداجا گفت: جدای از سهم مهم دختران در بافت جمعیتی جامعه، می توان به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان اشاره کرد که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می داند.

گفتنی است، در این مراسم با حضور فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش و حجت الاسلام رسته با اهدا لوح سپاس و هدایا از دختران منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش تجلیل به عمل آمد./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات