۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۷۱۵۹۶
به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری دومین پیش اجلاسیه کرسی اصول فقه، توسعه گستره

دومین پیش اجلاسیه کرسی اصول فقه، توسعه گستره با ساختار جدید در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله علیدوست کرسی اصول فقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین پیش اجلاسیه کرسی اصول فقه، توسعه گستره با ساختار جدید دوشنبه 25تیرماه در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش، این نشست علمی با ارائه آیت الله علیدوست و نقادی حجج اسلام هاشم نیازی، محمد فاکر میبدی و احمد حاجی ده آبادی برگزارشد.

 آیات فاضل لنکرانی و محسن فقیهی و  حجت الاسلام محمدقائینی و محمود حکمت نیز داوران این نشست علمی بودند و حجت الاسلام غلامرضا پیوندی نیز دبیرعلمی این نشست را برعهده داشت.

در اغاز این نشست دبیر علمی با اشاره به پیشینه نشست علمی اصول فقه، توسعه گستره با ساختار جدید گفت: این نشست جلسه دوم است بنابراین برخی از نکاتی که در جلسه نخست از سوی ارائه دهنده مطرح نشده است در این جلسه مطرح می شوند.

پس از سخنان دبیر علمی آیت الله علیدوست به بیان نظرات خود پرداخت و گفت: اصول فقه دانش بومی اسلامی است و در دامن اسلام به وجود آمده و رشد کرده است و عالمان بزرگی برای آن زحمات فراوانی را متحمل شده اند کشیده اند و اگرچه امروزه نسبت به این دانش بی توجهی می شود اما اعتقاد داریم که این اصول د ربستر نیاز به وجودآمده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تلاش های فراوانی صورت گرفته  تا اصول فقه به دست ما رسد اما وجود این همه تلاش، به این معنی نیست که نقصی در اصول فقه وجود ندارد؛ فردی این سخنان را بیان می کند که بیش از سه دهه با دانش اصول آشنا است و تحصیلا و تدریسا با آن ارتباط دارد و در این مدت نسبتا طولانی احساس کرده است برخی نقص ها در اصول فقه وجود دارد به عبارت دیگر برخی مسائل مطرح شده اما فاصله زیادی میان آنچه که مطرح شده و آنچه باید مطرح می شده وجود دارد که به برخی از انها اشاره می کنم.

پس از سخنان ارائه دهنده ناقدان به بیان نظرات خود پرداختند که وجود مسائل مطرح شده از سوی ارائه دهنده در اصول فقه و مشخص نبودن ساختارجدید در چینش مباحث از جمله نقدهای ناقدان است.

گفتنی است، گزارش دومین پیش اجلاسیه کرسی اصول فقه، توسعه گستره با ساختار جدید بزودی از سوی سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات