۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۷۱۵۸۹
حجت الاسلام میناپور خبر داد؛

ارتقای سطح در برخی مدارس علمیه لرستان

مدیر حوزه علمیه لرستان از ارتقای سطح در برخی مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: در مدارس صادقیه، رضوی و مدرسه علمیه الیگودرز امسال شاهد ارتقای سطح این مدارس به سطح دو هستیم.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پذیرش حدود 200 طلبه جدیدالورود در مدارس علمیه برادران استان بیان داشت: پذیرفته شدگان در آزمون کتبی و مصاحبه ورودی دوره میثاق طلبگی را در مرکز استان گذراندند.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری دوره تثبیتی پذیرش در مدارس علمیه پذیرفته شدگان به صورت رسمی در مدارس به تحصیل می پردازند، افزود: پذیرش در مدارس بر اساس ظرفیت پذیرش اعلام شده صورت می گیرد.

حجت الاسلام میناپور در ادامه با اشاره به اینکه در برخی مدارس داوطلبان و پذیرفته شدگان کمتر از ظرفیت پذیرش مدرسه می باشد، خاطرنشان کرد: این علت باید بررسی شود که علت قبولی پایین برخی مدارس چه بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مدارس میزان شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان بیشتر از ظرفیت اعلام شده است، اظهار داشت: برای رساندن آمار پذیرفته شدگان به حد نرمال و تشکیل کلاس های درسی حوزه از مازاد ظرفیت برخی مدارس به دیگر مدارس علمیه ترزیق می کنیم.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه امسال در برخی مدارس ارتقای سطوح دریافت کردیم، خروجی در حوزه علمیه برادران استان کاهش یافته است، عنوان کرد: در این راستا مجبور بودیم امسال آمار پذیرش را براساس ظرفیت مدارس محدود کنیم.

وی ارتقای سطح در مدارس علمیه، ماندگاری طلاب و ادامه تحصیل را مهم ترین عامل در محدودیت پذیرش طلاب عنوان کرد و اظهار داشت: امسال پذیرش حوزه علمیه برادران لرستان به این علت 50 نفر کاهش یافته است.

حجت الاسلام میناپور در ادامه یادآور شد: مدارس علمیه صادقیه خرم آباد، رضوی و مدرسه علمیه برادران الیگودرز از سطح یک به سطح دو ارتقا یافته اند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات