۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۷۱۵۶۴
حجت‌الاسلام علم الهدی:

موفقیت دولت در گرو پرهیز از تبعیض و بی عدالتی است

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) با بیان اینکه مسؤولان رانت خوار و دزد نمی‌توانند از مردم انتظار رفتار کریمانه داشته باشند، گفت: موفقیت دولت در گرو پرهیز از تبعیض و بی عدالتی است.
 حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی

حجت‌الاسلام محمدباقر علم الهدی، مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره گرانی‌های اخیر و مشکلات اقتصادی مردم، گفت: صحبت درباره مسائل مربوط به دولت، کابینه دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه بسیار است.

وی افزود: اما آن چیزی که امروز بسیار مهم به شمار می‌رود و مطالبه حقیقی مردم است استفاده مسؤولان از تجربیات دولتمردان گذشته برای گذر از بحران‌های اقتصادی است، امروز دشمن برای ما طراحی کرده تا به شکلی در اربتاط با اینگونه مسائل ما را به بحران و چالش بکشاند.

حجت‌الاسلام علم الهدی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید به حفظ اقتدار ملی و بهرمندی از همراهی و پشتیبانی‌ ملت توجه ویژه داشته باشند، ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب تا زمانی که دولت مردان دست به سمت مردم دراز کردند مردم خالصانه و صادقانه در خدمت دولت و مدیران اجرایی کشور بودند، نمونه‌های بارز این مهم را می‌توان به حضور و ایثارگری مردم در جنگ تحمیلی و مواردی از قبیل کمک رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان اشاره کرد که همه نشان از پشتیبانی و همراهی مردم از دولت و مدیران اجرایی دارد.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) ادامه داد: اما متاسفانه زمانی که دولت و مدیران اجرایی نسبت به مردم بی توجهی کردند به طبع مردم نیز برگ برنده‌های بهتری را رو کرده و دولت را با چالش فراوانی روبرو می‌کنند همان چیزی که امروز دولت مردان و مدیران اجرایی با آن روبرو شدند. هر چند مردم ما کریم‌تر و بزرگوارتر از آن‌ هستند که کشور را در مصاف با دشمن ناکام بگذارند ولی به هر حال ما باید توجه داشته باشیم که شرایط کشور و شرایط این مردم بزرگوار همواره باید مد نظر دولت و مسؤولان باشد و دقت شود که دولت و مدیران اجرایی در تعارض با مردم قدم برندارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان همیشه وجود داشته و این دشمنی همواره ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: نکته قابل توجه که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که گرانی، نابسامانی و جنگ همیشه وجود داشته بنابراین صبر و اتحاد لازمه پیروزی است و این امر با همدلی و همبستگی مسؤولان و مردم میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام علم الهدی با تاکید بر اینکه مردم از بی عدالتی و تبعیض مسؤولان بیزار هستند، گفت: موفقیت دولت در گرو همراهی مردم است تا زمانی که دولتمردان همراه مردم باشند و اهل بی عدالتی و تبعیض نباشند مردم از آنان پشتیبانی خواهند کرد. امروز بخشی از مشکلات را دشمن ایجاد کرده اما متاسفانه بخش اعظم مشکلات مربوط به بی تدبیری مسؤولان می‌شود.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) ادامه داد: اگر دولت دست خود را به سوی مردم دراز کند و همراه آنان به رفع مشکلات اقدام کند و مردم ببینند دولت تافته جدا بافته نیست به طور قطع دولت به راحتی می‌تواند بحران اقتصادی را مهار کند و امروز بعد از ناکامی دیبلماسی خارجی در مصاف با برجام دولت بیش از همه وقت نیاز به همراهی مردم دارد.

وی ادامه داد: مسؤولان امروز باید بیش از هر زمانی دست خودشان را به سوی مردم دراز کنند و با تدبیری سنجیده به مردم نشان دهند که دولت از خودشان است بنابراین اگر تا به امروز مسؤولان اشتباه کردند اشکالی ندارد سریع به سوی مردم بازگردند به طور قطع مردم آنان را کریمانه خواهند بخشید اما نباید انتظار داشت که مردم نسبت به بی عدالتی و تبعیض رفتاری کریمانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام علم الهدی اضافه کرد: مردم اگر ببینند کار برای فرزندان مسوولان وجود دارد اما فرزندان خودشان بیکار هستند، ثروت، امکانات و رفاهیات برای مسؤولان و آقازاده‌ها هست اما توده مردم از این امور بی بهره هستند این امور مردم را به سطوح خواهد آورد بنابراین توصیه می‌شود دولت مردان قانون را برای همه ببینند و رانت‌های اطلاعاتی خودشان را به کار نگیرند برای به زانو درآوردن مردم و ملت و بدانند که قبل از همه دودش به چشمان خودشان خواهد رفت.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) در ادامه گفت: سلطان سکه کسی نیست که یک شبه به این درجه رسیده باشد یا دزدانی که دست خودشان را به جیب فرهنگیان کردند و میلیاردها تومان دزدیدند و رؤسای برخی بانک‌ها و یا برادران برخی مسوولان رده بالای کشور که با وجود غارت بیت المال در حال حاضر آزادانه در جامعه زندگی می‌کنند و یا نزدیکان و عقربای رییس دولت با قید وثیقه بسیار ناچیز آزادانه رها است تحمل این تبعیض‌ها برای مردم بسیار سخت است اعتراض مردم نیز به این است که چرا باید امروز در جامعه چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولی‌نعمتان این جامعه هستند، گفت: دولت اگر می‌خواهد موفق شود و اگر می‌خواهد به شعارهای انتخاباتی خودش عمل کند باید همراه و همگام با مردم باشد و بداند این مردم هستند که ولی نعمت او به شمار می‌روند، بنابراین این مردم‌اند که مسؤولان را بالا می‌برند و اگر هم بخواهند روز دیگر با رای ندادن به مسؤولان، آنها را پایین می‌کشند؛ بنابراین مسؤولان فرصت طلایی خدمت را قدر بدانند و با عملکردی درست سعی کنند در آینده حسرت این روزها را نکشند.

حجت‌الاسلام علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: پایه‌های حکومت این مملکت بر روی خون‌های شهدای گرانسنگی مانند شهید سردار همدانی‌ها استوار است بنابراین نباید فراموش کنیم این شهدای والامقام که برای اعتلای نام مقدس ایران هزاران کیلومتر آن طرف‌تر برای دفاع از اسلام و میهن جان خودشان را فدا کردند و کسانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند بر ما حق دارند و برای ما دعا می‌کنند. ما نباید فراموش کنیم که شهدا زنده هستند و اعمال ما را مشاهده می‌کنند به طور قطع دعاهای آنان در حق ما به اجابت می‌رسد و اگر ما را نفرین کنند ما مدیون آنان خواهیم مرد./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات