۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۷۱۵۵۸
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

مقوله اقتصاد رسانه مورد غفلت واقع شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نشریات باید در تولید محتوا قاطعانه حرکت کرده و با ابتکار عمل از حیثیت کار حرفه‌ای دفاع کرده و به اقتصاد رسانه کمک کنند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز،‌ محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست مشترک با مدیران مسؤول روزنامه‌های استان، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی یکی از کانون‌های رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف محسوب می‌شود و از این رو اقدامات توسعه محور نیازمند نهادینه شدن فرهنگ توسعه است و این مهم نیز با ابزار قدرتمند رسانه‌ای در کنار راهبردهای اجرایی مفهوم می‌‌گیرد.

وی افزود: رسانه‌ها نقش حساسی را در واگویی اهداف و برنامه‌های فرهنگی و پیگیری خواسته‌ها‌‌ی اقشار مختلف مردم دارند و در این ماموریت مهم باید از شیوه‌های کارشناسی بهره گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: رسانه‌ها با هم‌افزایی و حرکت در کنار هم در عین اینکه از پایگاه فکری خود صحبت کرده و رویکردهای سیاسی و فکری خود را مطرح می‌‌کنند، می‌توانند در موضوعات اساسی اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی هم‌کلام شده و نقش بیشتری در جریان توسعه استان داشته باشند.

محمدپور گفت: در برهه‌ کنونی رسانه‌ها می‌توانند با ارائه‌ گزارش‌های تحلیلی مناسب و با تیترهای تاثیرگذار،  ارزش کار رسانه را در ذهن مدیران و مردم برجسته کرده و همراهی مردم و مسوولان را در برنامه‌های کلان اثرگذار کنند.

وی ابراز کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود به طرح دغدغه‌ها و اعلام نظر نخبگان فکری و ارائه پیشنهادات سازنده روی بیاورند و در کل موضوعات خود را به نیازهای عمومی مردم نزدیک کنند و نبض راهبری افکار عمومی را به دست گرفته و مباحث کلان و راهبردهای توسعه‌ای در حوزه فرهنگ را ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی ظرفیت بالایی در داشته‌های فرهنگی دارد و یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها معرفی این داشته‌ها است. نشریات باید در تولید محتوا قاطعانه حرکت کرده و با ابتکار عمل از حیثیت کار حرفه‌ای دفاع کرده و به اقتصاد رسانه کمک کنند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید از ظرفیت‌های فضای تعاملی موجود در استان برای طرح مطالبات مردم و برجسته‌سازی دغدغه‌های استان در سطح کشور و گسیل امکانات برای رفع آن بهره گیرند.

محمدپور اضافه کرد: عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ نیازمند همگرایی در همه‌ عرصه‌هاست و رسانه‌ها با جدیت برای این مهم بکوشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: رسانه‌ها بازوی توسعه‌ فرهنگی،‌ اقتصادی، ‌اجتماعی و ... هستند و باید هدفمند حرکت کرده و تکیه بر نقد منصفانه و مباحث کارشناسی اساس کار آنها باشد.

محمدپور با اشاره به مشکلات حوزه‌ توزیع همچنین رتبه‌بندی نشریات خواستار اهتمام اهالی رسانه برای رفع این موارد شده و بر لزوم تقویت آموزش در این حوزه تاکید کرد.

وی تقویت فضای امید را از دیگر رسالت‌های رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: با نقش‌آفرینی برجسته رسانه‌ها و  تقویت امید در جامعه از شرایط فعلی همچون تمام برهه‌ها به سلامت گذر خواهیم کرد./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات