۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۷۱۵۴۷
سردار رودکی:

الگوهای ایثار و شهادت به نسل امروز شناسانده شود

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: الگوهای ایثار و شهادت لازم است به نسل امروز شناسانده شود زیرا الگوی بسیار مناسبی برای خانواده ها و دانش آموزان در سطح زندگی فردی و اجتماعی است.
سردار محمد نبی رودکی رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی و فرهنگی فرهنگیان بسیجی پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی آموزش و پرورش برگزار شد.

سردار محمد نبی رودکی ریاست پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در این آیین اختتامیه گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مفاهیم و نقاط برجسته دفاع مقدس باید به کتاب‌های درسی منتقل شود؛ متاسفانه در کتاب‌های درسی آن گونه که باید و شاید به نمونه‌های ایثار، شهادت، مقاومت پرداخته نشده است در حالی که باید بیشتر به داستان زندگی شهید فهمیده ها، صیاد شیرازی ها و حججی ها پرداخته شود.

وی افزود: حملات و بدعهدی هایی که در زمان جنگ، از سوی روسیه، آمریکا و صدام به ما تحمیل می‌شد امروز در ابعاد و اشکال دیگری همچنان ادامه دارد.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ابراز داشت: سازمان بسیج فرهنگیان و سایر نهادها درصدد هستند تا بخش بیشتری از کتاب‌های درسی را به انتقال این دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها اختصاص دهند.

وی در ادامه بیان داشت: شان دفاع مقدس اقتضا می‌کند به گنجینه هایی مانند پتروس و دهقان فداکار بیش از پیش اهمیت داده شود تا در کتب درسی و در اذهان ماندگار باشند.

سردار رودکی اظهار داشت: باید در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، سواد رسانه ای تقویت شود تا از هویت ما دفاع کند. هشت سال دفاع مقدس بقا و اقتدار نظام را با حضور شهدا از جمله معلمان و دانش آموزان ایثارگر تضمین کرده است.

وی افزود: این نمونه ها لازم است به جامعه و نسل امروز شناسانده شود زیرا الگوی بسیار مناسبی برای خانواده ها و دانش آموزان در سطح زندگی فردی و اجتماعی است.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ابراز داشت: خروجی مقالات این جشنواره ها باید وارد برنامه ها و فوق برنامه های دانش آموزان و دانشجویان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عدم حمایت از جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان بین المللی تنها در قضیه جنگ نمود نداشت بلکه امروز نیز ادامه دارد و باید مصادیق خبث و دشمنی به واسطه کتب درسی به دانش آموزان انتقال یابد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات