۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۷۱۵۲۵
آیت الله جوادی آملی:

انسان مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: خدا که آفریدگار ما و جهان است به ما فرمود انسان مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد؛ انسان با مرگ از پوست به در می آید نه اینکه بپوسد! پس انسان یک موجود ابدی است و موجود ابدی باید کار ابدی بکند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و اساتید یکی از مدارس علمیه استان هنان کشور چین با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: قرآن مهمترین کتاب الهی است، این کتاب اسرار خلقت را بیان و انسان را به خوبی معرفی کرده است، دنیا را معبر دانسته و آخرت را هدف معرفی کرده است.

وی ادامه داد: فرق اساسی دین با سایر مکتبها این است که خدا که آفریدگار ما و جهان است به ما فرمود انسان مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد؛ انسان با مرگ از پوست به در می آید نه اینکه بپوسد! پس انسان یک موجود ابدی است و موجود ابدی باید کار ابدی بکند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: انسان مسئول خلق شده است چراکه دست، اراده و فکر باز دارد لذا در برابر اعمالی که انجام میدهد بازخواست خواهد شد و باید جوابگو باشد. مسلمانان چین در کمال آرامش و امنیت باید فرهنگ الهی فکر کردن را تبلیغ کنند،  تعلیم دهند و برابر آن عمل کنند تا اینگونه از مسائل در بین دیگر مردم نیز مطرح شود و از این راه روح تازه ای در کالبد مردم دمیده شود چراکه قرآن فرمود دین آمده تا شما را زنده کند و به شما حیات حقیقی بدهد./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات