۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۴۸۴
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان:

گشت‌های ارشاد نمی تواند عاملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: روانه کردن گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها برای اجرای قانون مفید است اما نمی‌تواند عاملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشد.
امر به معروف

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف با تاکید بر اینکه ترویج عفاف و حجاب باید با برنامه‌های‌های تشویقی همراه باشد گفت: متاسفانه سال‌های سال شاهد بوده‌ایم که جامعه هدف ما در این ایام محدود به زنان چادری شده است در حالی که می‌بایست به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که افرادی که میل به چادر یا حجاب برتر را دارند جذب نماییم.

وی افزود: دختری که در اروپا متولد می‌شود، به این نتیجه می‌رسد که حجاب را انتخاب کن، چرا؟ چون او اقناع شده است که این پوشش مایه کمال و آرامش و به نفع اوست اما ما در ایران این کار را انجام نداده و او را اقناع نمی‌کنیم و چهل سال است که به جای اقناع، گشت‌های جندالله و ارشاد و امنیت اخلاقی را روانه میادین و خیابان‌ها و مراکز عمومی می‌کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان تصریح‌کرد: یکی از تاثیرگذارترین آثار حجاب در جامعه حفظ کرامت انسانی و ارتقای شخصیت زنان و تقویت بنیان خانواده‌ها است که نباید به سادگی از آن عبور کنیم.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این‌که مؤثرترین محیط آموزشی و تربیتی انسان، محیط خانوادگی است و اولین مربیان و معلمان او پدر و مادر هستند، افزود: از جمله فعالیت‌هایی که معلمان و مربیان و به خصوص خانواده‌ها باید برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهند، توجه به این اصل است؛ به عنوان مثال برای یک دانش آموز دختر ضرورت حفظ و رعایت حجاب و عفاف به خوبی جا بیفتد و در درونش این امر مهم که جزو ضروریات دین هم هست، نهادینه شود.

وی بیان کرد: در بین تمام نهادهای اجتماعی، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نهاد، خانواده است؛ عفاف و حجاب در اجتماع صرفا برای زنان نیست مردان هم باید به این امر مهم اهمیت قائل باشند، این مهم باید از درون خانواده فرهنگ‌سازی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان اضافه‌ کرد: روانه کردن گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها برای اجرای قانون مفید است اما نمی‌تواند عاملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشد. 

حجت الاسلام اسماعیلی ابرازداشت: نمی‌توان به زور یک باور و یک فرهنگی را برای همیشه در جامعه‌ای نهادینه کرد و به آن توسعه و عمق داد، به همین دلیل، باید همراه با اجرای قوانین به دنبال اجرای برنامه‌های اقناعی رفت./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات