۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۷۱۴۸۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد؛

ورود جدی مدارس و دانشگاه‌ها برای رشد و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر ورود جدی مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این مراکز با برنامه‌ریزی‌های مدون، فضای تفاهم و گفت و گو در عرصه عفاف و حجاب را فراهم کنند.
حجت الاسلام انصاری راد

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد امروز ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب گفت: روز 21 تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب پیامی است برای همه دختران و زنان جامعه اسلامی که خود را مکتبی و انقلابی می‌دانند، بنابراین می‌بایست نسبت به ترویج این امر مهم همت گمارند.

وی افزود: جامعه سالم جامعه‌ای است که فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی در آن نهادینه شده و خانواده و مراکز آموزشی نیز وظایف خطیر خود را انجام داده باشند، در چنین جامعه ای، عفاف و حجاب مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و روایی شکل عینی خواهد یافت و کارکردهای نهاد خانواده، مراکز آموزشی و محیط نیز در این راستا ظهور و بروز می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به جایگاه و نقش ارزنده عفاف و حجاب در فرهنگ تعالی بخش اسلام اظهار داشت: عفاف و حجاب ریشه در عمق باورهای دینی جامعه دارد و ارزش و منزلت آن به حدی است که خداوند در آیات متعدد قرآن کریم به آن پرداخته است.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: عفاف و حجاب به عنوان دو مقوله جدایی‌ناپذیر نشان می‌دهد که هر کدام در جای خود به لحاظ اجتماعی، تاثیر بسزایی در رفتار و شخصیت افراد ایفا می‌کنند.

وی همچنین تصریح‌کرد: امروزه علیرغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته در زمینه رشد و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، متاسفانه در برخی مواقع، مظاهر بدحجابی‌ها و دوری از عفاف و پاکدامنی را شاهدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این درحالی است که جبهه معارض انقلاب اسلامی نیز با تمامی امکانات و تجهیزات خود در مسیر ترویج فرهنگ ابتذال، بی حجابی و بی عفتی تلاش می‌کند.

حجت الاسلام انصاری راد اضافه‌کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن با ارائه فیلم‌ها و برنامه‌های هیجانی و تحریک‌کننده و همچنین دستگاه‌های بیگانه آتش بیار معرکه هستند.

وی ابراز داشت: در شرایط کنونی، تیرهای سهمگین معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جوانان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های این نظام را نشانه رفته است، در چنین فضایی می‌بایست اقدامات فراگیری و دارای بازخورد را در دستور کار برنامه‌ریزان و متولیان حوزه فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان‌داشت: نهادها و دستگاه‌های فرهنگی بیش از پیش در معرض آزمونی خطیر قرار دارند، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان تیلیغات اسلامی  و نهادها و مؤسسات دولتی و غیردولتی با ارائه و اجرای طرح عفاف و حجاب و اطلاع رسانی در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: در کنار ادارات و سازمان‌های یادشده، نقش خانواده در فرهنگ‌سازی و نهادینه ساختن موضوع عفاف و حجاب، نقشی ممتاز و بی‌بدیل است، چراکه بخش اعظم شخصیت افراد در محیط خانه تکوین می‌یاید و سپس نقش دوم را محیط مدرسه و دانشگاه به انجام می‌رساند.

وی تصریح‌ کرد: مدارس و دانشگاه‌ها باید به لحاظ کمی و کیفی در زمینه رشد و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب ورود جدی کنند و با برنامه‌ریزی‌های مدون، فضای تفاهم و گفت و گو در عرصه عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی مخاطبان را ایجاد کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه گفت: اجتماع سومین فضایی است که در عرصه عفاف و حجاب می‌بایست نگاه و توجه جدی به آن معطوف شود چراکه جامعه، بدون درنظر گرفتن محیط‌های خانه و مراکز آموزشی در حل موضوع عفاف و حجاب ناتوان است./۸۵۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات