۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۷۱۴۵۳
روحانی اهل سنت:

هم فکری و اجتهادات علما پاسخگوی مشکلات عرصه زنان است

امام جمعه اهل سنت گهردوسیریک ضمن ابراز خرسندی از حضور اهل سنت در همایش بین المللی زن و خانواده و دهمین همایش حیات طیبه ابراز کرد: هم فکری و اجتهادات فضلا پاسخگوی مسائل و مشکلات عرصه زنان است.
شیخ علی ماهگیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ علی ماهیگیر امروز در دهمین همایش علمی حیات طیبه و نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم برگزار شد، با بیان اینکه این همایش‌ها توانسته گام‌های مؤثری در احقاق حضور زن برداشته و زمینه هم‌فکری علمای اسلام را در این زمینه فراهم کند، از حضور در این همایش ابراز خرسندی کرد و گفت: این همایش توانسته است به‌خوبی بستر حضور اهل سنت را فراهم کند و این امر یکی از شاخصه‌های مثبت این همایش است.

امام‌جمعه اهل سنت گهردوسیریک شهر قم را شهر علم و فقاهت توصیف کرد و افزود: برگزاری این همایش در شهر قم و فراهم بودن بستر تعاملات علمای شیعه و اهل سنت و همچنین بهره‌مندی از اجتهادات فضلا می‌تواند زمینه حل مشکلات بانوان را در جامعه اسلامی و جهان اسلام فراهم کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی بستر امنیت را برای همگان فراهم کرده است، افزود: امام خمینی (ره) با احیای نظریه ولایت‌فقیه زمینه و بستر ایجاد امنیت را در کشور فراهم کردند و امروز به برکت همین امنیت مردم در آسایش زندگی می‌کنند بنابراین باید باجان و مال پاسدار نعمت امنیت باشیم زیرا بسیاری از کشورهای منطقه از این نعمت محروم هستند.

امام‌جمعه اهل سنت گهردو سیریک با اشاره به مشکلات اقتصادی و لزوم برطرف کردن این مشکلات و چالش‌ها یادآور شد: راهکارهای مواجهه با چالش‌های اقتصادی در فقه مورد تبیین قرار گرفته و بیان راهبرد اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ حل مشکلت اقتصادی راهگشا است بنابراین با تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد مقاومتی باید کشور را در برابر چالش‌های اقتصادی و سیاسی بیمه کنیم.

لازم به ذکر است، دهمین همایش علمی حیات طیبه و نخستین همایش بین‌المللی زن و خانواده با تجلیل از برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات