۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۱۴۴۸
حجت‌الاسلام حسینی کاویانی:

نگاه تک‌بعدی، نگاه کاملی به جنس زن و مرد نیست

رییس مجتمع آموزش عالی بنت الهی با اشاره به این که نگاه تک‌بعدی به زن و مرد نمی‌تواند نگاه کاملی باشد، گفت: هدف از برگزاری همایش بین‌المللی زن و خانواده ایجاد نگاه کامل و توأمان به جنس زن و مرد است.
سید محمود حسینی کاویانی سید محمود حسینی کاویانی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی کاویانی در دهمین همایش علمی حیات طیبه و نخستین همایش بین‌المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم برگزار شد، با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) این بانوی بزرگوار را بهترین الگو برای بانوان در مسیر نقش‌آفرینی اجتماعی عنوان کرد و گفت: حضرت معصومه (س) از نظر مقامات فردی و معنوی و همچنین نقش‌آفرینی اجتماعی دارای جایگاه برجسته و شأن عظیمی است و این بانو به معنای واقعی کلمه راهبرد حرکت زنان در جهان اسلام را با سبک زندگی اسلامی خود مشخص کرده است.

وی با بیان این که هدف از برگزاری همایش بین‌المللی زن و خانواده و حیات طیبه الگودهی به بانوان در عرصه ایفای نقش‌های فردی و اجتماعی و انجام پژوهش‌های مختلف علمی در این زمینه است، افزود: توجه به نقش تأثیرگذار بانوان در عرصه‌های اجتماعی ازجمله مسائل مطرح در این همایش بود چراکه یک زوج زمانی می‌توانند نقش خود را به‌درستی ایفا کند که هر دو عنصر زن و مرد در جایگاه خود ایفای نقش داشته باشد.

رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی قم ادامه داد: نگاه تک‌بعدی به جنس زن و مرد در پیشبرد اهداف اجتماع و تحقق یک زندگی متعالی اسلامی کارساز نیست بلکه باید نسبت به هر دو جنس زن و مرد نگاه کاملی وجود داشته باشد که یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش نگاه کامل و توأمان به زن و مرد به‌عنوان دو عنصر تمدن ساز است.

حجت‌الاسلام حسینی کاویانی با اشاره به همکاری مراکز مختلف در برگزاری این دو همایش گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات، دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری اهل سنت، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مرکز جهانی اهل‌بیت، دانشگاه ادیان، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ، جامعه الزهرا و بخشی از حوزه‌های علمیه شهرستانی در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به مشارکت نمایندگان جامعه المصطفی در بیش از 52 کشور در برگزاری این همایش، ادامه داد: به دلیل اینکه اهل سنت در خارج از کشور بخش غالب هستند این امر در تقویت بخش اهل سنت نقش مهمی داشته است.

رییس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان این که این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با عنوان isc به ثبت رسید و رسمیت خاصی پیداکرده است، افزود: در این همایش پیش نشست‌هایی ویژه اهل سنت برگزار شد و اهل سنت استان‌های خراسان، اهل سنت استان بوشهر، اهل سنت استان کرمانشاه، اهل سنت استان هرمزگان در این پیش نشست‌ها حضور داشتند و در این پیش نشست‌ها خاستگاه فقهی حجاب در حکومت اسلامی، بنیان خانواده و نقش زن و خانواده در فقه اجتماعی موردبررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام کاویانی خاطرنشان کرد: 15 درصد مقالات ارسال‌شده به همایش از سوی حوزه‌های علمیه اهل سنت بوده است.

وی با بیان این که 366 چکیده مقاله در این همایش دریافت شده است، گفت: درمجموع 295 مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 27 مقاله به‌عنوان ممتاز انتخاب شدند و سه نفر رتبه برتر را کسب کردند و همچنین 24 مقاله در سالن همایش به‌ صورت پوستری ارائه‌ شده است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات