۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۴۰۵
با حضور ۸ هزار دختر؛

جشن‌های «مثل معصومه» در ۲۱ استان در حال برگزاری است

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: در نخستین روز از دهه کرامت، بیش از ۸ هزار دختر از ۲۱ استان در جشن‌های «مثل معصومه» شرکت کردند.
مثل معصومه

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی مختاری، مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در رابطه با جشن‌های «مثل معصومه» اظهار کرد: جشن‌های ملی دختران با نام «مثل معصومه» در نخستین روز دهه کرامت در ۲۱ استان کشور و با حضور بیش از ۸ هزار دختر برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشن‌ها با هدف ترویج سبک زندگی دخترانه و انقلابی با توجه به اصول و مبانی اسلامی، با هدف معرفی حضرت معصومه (س) به‌عنوان بهترین الگوی دختران و ایجاد فضای معنوی برگزار می‌شود.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در رابطه با ریز برنامه‌های «مثل معصومه» بیان کرد: از جمله برنامه‌های این جشن‌ها می‌توان به «عهد دخترها با امام رضا (علیه‌السلام)»، «نامه‌ای به امام رضا (علیه‌السلام)» که دختران دعاها و آرزوهایشان را می‌نویسند و «نقاشی دستمال‌های غبارروبی» اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در عهدنامه دختران با امام رضا (علیه‌السلام) جمله «یا امام رضا عهد می‌بندم مثل معصومه (س) پاک و مرضیه باشم»، جمله کلیدی است و برای نقاشی دستمال‌ها، دختران باید عکس کاشی‌های حرم را روی دستمال خود بکشند و برای ما بفرستند، در مشهد دستمال‌ها را متبرک می‌کنیم و مجدد آن‌ها را به صاحبشان برمی‌گردانیم.

مختاری با بیان این‌که در نخستین جشن، دختران مشهدی به نیابت از دختران سایر استان‌ها به زیارت امام هشتم (علیه‌السلام) رفتند، تصریح کرد: برای جشن‌های مثل معصومه در سراسر کشور یک سخنران از مشهد حاضر شده و جوایز نیز از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی ارسال‌شده است که این برنامه‌ها از روز یکشنبه آغاز شد و در چهار روز آینده و برگزاری در ۲۷ استان، بیش از ۱۰ هزار دختر در این جشن‌ها شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مخاطب این جشن‌ها، دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله هستند./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات