۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۱۳۸۸
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

دشمن تا تسلیم کامل دست از فشار بر نمی دارد| تنها راه پیروزی مقاومت است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه معاندان داخلی و دشمنان خارجی هرگز خیرخواه و دلسوز ملت ایران نخواهند بود، گفت: دشمن تا تسلیم کامل دست از فشار بر نمی دارد از این رو باید مقاومت کرد.
سید محمد حسینی

سیدمحمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه هزینه تسلیم به مراتب بیش از هزینه مقاومت و ایستادگی است، گفت: از تجربیات متعدد تاریخی باید درس و عبرت گرفت.

وی افزود: هر زمان در برابر زیاده خواهی‌ بیگانگان و دشمنان سرتسلیم فرود آوردیم و کوتاه آمدیم نه تنها مطالبات آنان کاهش نیافت بلکه افزایش پیدا کرد و سبب شد امتیازات بیشتری را از ما درخواست کنند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به عبرت برجام، ابراز کرد: در ماجرای برجام با وجود اینکه ما بسیاری از محدودیت‌ها را در فعالیتهای هسته‌ای پذیرفتیم و هزینه‌هایی را متقبل شدیم اما آمریکایی‌ها حاضر نشدند به تعهدات خود در برجام عمل کنند و طلبکارانه اعلام کردند این محدودیت‌ها باید دائمی و برای همیشه باشد علاوه بر آن خواستار محدودیت ایران در عرصه دفاعی و موشکی شدند و عدم حمایت از جبهه مقاومت و تاثیرگذاری در منطقه را مطرح کردند.

حسینی ادامه داد: اگر ایران اسلامی از اصول و آرمان‌هایش دست بردارد و تسلیم زیاده خواهی دشمن شود نه تنها به منافع و دستاوردهای چندانی دست نخواهد یافت بلکه این امتیازطلبی آمریکا «حدیقف» نخواهد داشت و این قصه سردراز دارد و تا عقب نشینی کامل ما از اصول و اعتقاداتمان دست بردار نخواهند بود.

وی افزود: با نگاهی گذرا به سرنوشت کشورهایی که در برابر زیاده‌خواهی آمریکا تسلیم شدند و با او همکاری تمام و کمال کردند می‌بینیم متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین و سرسام آور شدند برای مثال عربستان سعودی مجبورشده به ۷۰۰ میلیارد ذخیره ارزی خود چوب حراج بزند تا خواسته آمریکا در رویارویی با جمهوری اسلامی را برآورده کند لذاهزینه های سنگین حمایت از تکفیریها در عراق و سوریه و نیز جنگ ۳ ساله با یمن را پذیرفته و عایدی جز ننگ و نفرت برایش نداشته است.

استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: همچنین وضعیت مصر را ملاحظه می‌کنیم که با در پیش گرفتن سیاست سازش و تسلیم از زمان انورسادات در برابر رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان فلسطین نه تنها اوضاع اقتصادی‌اش بهبود نیافت بلکه روز به روز بدتر هم شد؛ نمونه دیگر پرداخت هزینه‌های سنگین توسط کره جنوبی است مثلا درزمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ اعلام کرد کره جنوبی باید هزینه حضور 28 هزار نظامی آمریکا در کره را بپردازد و اخیرا در حال ایجاد یک پایگاه نظامی با هزینه 10 میلیارد و 800 میلیون دلار در این کشور است که 90 درصد هزینه آن را باید کره جنوبی بپردازد؛ بنابراین با وجود چنین مصادیقی راهی جز مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمن و تاکید برایستادگی نداریم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا به معاهدات و قرارداد‌های بین المللی پایبند نیست، اظهار داشت: اخیرا علاوه بر خروج از برجام اعلام کرده می‌خواهد از سازمان تجارت جهانی نیز خارج شود حتی تهدید کرده اگر کشورهای عضو ناتو پرداخت هزینه های بیشتری را متقبل نشوند از این پیمان خارج می شود و به رییس جمهور فرانسه نیز اعلام کرده تا او هم از اتحادیه اروپا خارج شود یعنی حتی نظم و سازوکارهای فعلی بین الملل را که به نفع خودش است را هم می‌خواهد بهم بزند و هدفش از این اقدامات این است که همه امور در جهان به طور کامل تحت اشراف و کنترل او باشد و از این طریق منافع بیشتری برای آمریکا تامین شود.

عضوشورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: با این اوصاف تا زمانی که آمریکا چنین رفتارهایی دارد ایران نمی‌تواند در برابرش راه سازش را در پیش بگیرد و عقل سلیم حکم می‌کند که ناگزیر با نظام سلطه باید از موضع قدرت برخورد کرد زیرا آنان هرگز حاضر نخواهند شد ایران تقویت و قدرتمند شود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: کسانی که امروز دم از سازش می زنند و یا شعار تسلیم شدن سر می‌دهند بخاطر اشتباهات یا خیانتهای مکررشان شایستگی اظهار نظر در مسائل حیاتی‌ سیاسی و امور مهم و کاربردی کشور را ندارند چرا که آنان ممکن است راه خباثت را در پیش گرفته و علیه ملت خیانت کنند.

حسینی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایرانیان به زودی مجبور به حضور در پای میز مذاکره خواهند شد، گفت: امروز امید و اتکای آمریکا به ساده لوحان یا خیانتکاران داخلی است که در کشور برای تحقق این سخن گزاف ترامپ زمینه سازی می‌کنند.

وی افزود: برای مثال صد نفری که آن نامه ذلت‌بار را نوشتند بعضا از جمله کسانی هستند که درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و سالهای سال با پناهندگی به خارج عناد و دشمنی خود را به ملت و انقلاب ثابت کرده‌اند و بدیهی است کسانی که علیه ملت ما کار می‌کنند، نمی‌توانندخیرخواه و دلسوز منافع مردم باشند و برای بهبود وضع کشور نسخه بپیچند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات