۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۳۸۶
استاد حوزه و دانشگاه:

بی تدبیری های دولت از عوامل گرانی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: گرانی های اخیر نتیجه عدم اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی، بی تدبیری، نگاه به خارج از کشور و بی توجهی به توان داخلی از سوی مسؤولان و دولتمردان است.
گرانی

حجت الاسلام علی ذوالفقاری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه گرانی های اخیر نتیجه عدم اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی، نگاه به خارج از کشور و بی توجهی به توان داخلی از سوی مسؤولان و دولتمردان است، اظهار داشت: چنین افرادی، خودفروخته و یا از نفس افتاده های انقلاب اسلامی هستند که مبانی انقلاب و امام را باور نداشته و به شعار «ما می توانیم» و نقش مردم در نظام اسلامی معتقد نبوده و عاجز از درک جوان ایرانی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بی تدبیری های دولت عامل دیگر گرانی ها است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید توان داخلی را باور داشته و از تولید ملی حمایت و فرصت های شغلی ایجاد و در کنار مردم حضور داشته باشند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی را بیش از بیش تشدید کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس از ابزارهای قانونی خود همچون سؤال، تحقیق و تفحص، نظارت و استیضاح استفاده کنند؛ رئیس مجلس درباره گرانی های بی حد و حصر کالاها و اقلام مورد نیاز جامعه، اجازه سؤال را از رئیس قوه مجریه نمی دهد و رئیس جمهور نیز بی تفاوت و در حال گشت و گذار است.

وی یادآور شد که قوه قضائیه با مسؤول و مدیر محتکر و یا همراه محتکران برخورد و دستگیر کند تا مسؤولان از نظارت مجلس و قوه قضائیه حساب ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه گرانی گذرا و نیازمند مدیریت است، گفت: متأسفانه نگاه مسؤولان به بیرون و دست دشمنان است و از بن دندان به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد ندارند و دست گدایی به سوی بیگانه دراز می کنند./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات