۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۷۱۳۷۳
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا:

جشنواره امام رضا بزرگترین فعالیت فرهنگی هنری کشور محسوب می شود

برازش از همکاری همه استان های کشور در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و در ادامه قائم مقام وی در بنیاد از تغییر در برگزاری اختتامیه با هدف کاهش هزینه ها نسبت به شرایط خاص اقتصادی کشور گفت.
نشست خبری بنیاد امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ظهر شنبه 23 تیرماه 97 در نشست خبری اعلام برنامه های بنیاد در دهه کرامت ابتدا به سابقه شکل گیری بنیاد در 17 سال پیش به شکل اولین جشنواره شعر رضوی در مشهد اشاره کرد و گفت: آن زمان کسی فکر نمی کرد جشنواره امام رضا(ع) به وسعت امروزی که بزرگترین فعالیت فرهنگی و هنری کشور محسوب می شود به فعالیت بپردازد و مورد استقبال قرار بگیرد.

سابقه جشنواره امام رضا(ع)

برازش گفت: 17 سال پیش تصمیمی بین وزیر وقت فرهنگ و استاندار خراسان که هر دو اکنون عضو شورای شهر تهران هستند مبنی بر برگزاری این جشنواره شکل گرفت و در ادامه با رشد این جشنواره تا به حال با مرکزیت بنیاد امام رضا(ع) در خارج از پایتخت، اتفاقی که معمولا رخ نمی دهد به این نقطه در مشهد برسیم.

وی در ادامه نسبت به تغییر در ساختار بنیاد و تفاوت آن نسبت به دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) و از تلاش در راستای رشد فعالیت های تولیدی بنیاد و حمایت از دبیرخانه جشنواره گفت و به میزبانی همه استانهای کشور در یکی از بخش های جشنواره امسال اشاره کرد.

برازش افزود: فعالیت‌های ما بسته به مدت زمان دهه کرامت نیست بلکه در طول سال در حال اجرا هستند با این حال سطح جشنواره در بخش‌های مختلف ارتقا یافته و شاهد استقبال بیشتری حتی در خارج کشور هستیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ادامه به چند برنامه مشارکتی با نهادهای دیگر اشاره کرد و از فعالیت بنیاد در بخش بین الملل با ارسال کتاب و محصولات فرهنگی به 87 نقطه از جهان با کمک آستان قدس رضوی خبر داد.

وی در ادامه گفت: امسال ویژه برنامه ای فرهنگی در مرو خواهیم داشت که چند نفر از مسئولان فرهنگی و چهره‌های دانشگاهی به آنجا اعزام خواهند شد.

برازش محل برگزاری اختتامیه جشنواره امسال را مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی کرد و از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس به همراه برخی دیگر از مسولان خبر داد و از تغییرات در بخش مهمانان در جشنواره امسال گفت.

تغییر در برگزاری اختتامیه در راستای کاهش هزینه ها

در ادامه این جلسه سید جلال فیاضی قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع۹ از تغییرات نسبت به مدعوین خارجی و داخلی و اسکان و پذیرایی و زمان حضور در مشهد در راستای شرایط خاص کشور گفت و بیان داشت: زمان حضور مهمانان تقلیل یافت و مکان اسکان از هتل های مجلل به ساده تر تغییر یافت و مدعوین خارج از استان نسبت به سال قبل تقریبا به نصف رسید.

وی افزود: برای رفت آمد کمتر در ایام شلوغی و ترافیک و کاهش هزینه ها محل برگزاری اختتامیه و اسکان طوری در نظر گرفته شد که بسیاری از مهمانان در همان مجتمع سپید دانشکده علوم پزشکی در مکان برگزاری اختتامیه مستقر هستند.

وی در پایان از معرفی ماهانه 5 خبرنگار برتر و فعال در زمینه رضوی خبر داد و گفت در پایان سال با این افراد باشگاه خبرنگاران رضوی را راه اندازی خواهیم کرد./933/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات