۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۷۱۳۶۶
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

آیت الله دوزدوزانی با وجود علم بالا بسیار متواضع بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله دوزدوزانی گفت: ایشان در عین این که ملا بود و سال ها تدریس می کرد بسیار متواضع بود.
حجت الاسلام والمسلمين نظري منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم شنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله دوزدوزانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: عمر سرمایه عظیم در اختیار انسان است که از آن باید نهایت استفاده را انجام داد.

وی افزود: وقتی سرمایه های مادی هزینه می شود می توان با تلاش جایگزین کرد اما خلا عمر را هیچ چیز پر نمی کند، کسانی که بدون بهره گیری از عمر آن را سپری می کنند به فرموده قرآن دچار خسارت جدی می شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عمر انسان باید در راه ایمان و عمل صالح باشد، اظهار داشت: آیت الله دوزدوزانی سال ها در حوزه تدریس و شاگردان بسیاری را تربیت کرد و انسان های بسیاری از برکت وجودی ایشان بهره مند شدند.

وی ادامه داد: برخی در تمام شدن عمر تعجیل می کنند در حالی از سرمایه گرانبهای عمر غافل هستند، باید از سرمایه به نظیر عمر به درستی استفاده کرد؛ بخل یکی از صفات ناپسند شمرده می شود اما انسان نسبت به عمر خود باید بخیل بوده و نهایت بهره برداری را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: عمر انسان باید در مسیر بندگی خدا، علم آموزی، تربیت انسان ها، آگاهی دادن به انسان  ها و قدم در راه رسالات الهی صرف شود.

وی عنوان کرد: انسان بعد از این که نعمت عمر را از دست داد متوجه اهمیت و عظمت آن می شوند و می خواهد برای جبران بازگردد اما فایده ای ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سیره علما در بهره گیری کامل از عمر خاطرنشان کرد: علمای بزرگ با وجود امکانات محدود بالاترین استفاده از عمر را در جهت نشر معارف الهی کردند و آثار و برکات بسیاری بر جای گذاشتند.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله دوزدوزانی اضافه کرد: ایشان درس بانشاطی داشتند و شاگردان زیادی پای درس ایشان تلمذ می کردند، آیت الله دوزدوزانی از مدرسان  به نام حوزه بوده و از ویژگی های ایشان این بود که تمام تلاش خود را برای تفهیم دروس به کار می گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری نفرد با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله دوزدوزانی گفت: ایشان در عین این که ملا بود و سال ها تدریس می کرد بسیار متواضع بود، آیت الله دوزدوزانی  عمر با برکتی داشت و خود ساخته بود، خلأ شخصیت های بزرگ برای حوزه آسیب است و سال ها باید بگذرد تا مثل آن ها بیاید./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات