۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۳۶۲
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت ‌آیت الله دوزدوزانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله دوزدوزانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله دوزدوزانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محسن دوزدوزانی عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شنبه شب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیات عباس کعبی، سید احمد خاتمی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سید محمدرضا مدرسی یزدی، سید محسن خرازی، سید هاشم بطحائی، سید محمد غروی، حسن عالمی و حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی از دیگر شخصیت های حاضر در این مراسم بزرگداشت بودند.

حاضران در این جلسه با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله دوزدوزانی را گرامی داشتند و برای این عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت و عظمت نعمت عمر و لزوم استفاده و بهره برداری صحیح از آن گفت: عمر سرمایه عظیم در اختیار انسان است که از آن باید نهایت استفاده را انجام داد، وقتی سرمایه های مادی هزینه می شود می توان با تلاش جایگزین کرد اما هیچ چیز خلأ عمر را پر نمی کند.

وی با تجلیل از خدمات مرحوم آیت الله دوزدوزانی افزود: علمای بزرگ با وجود امکانات محدود بالاترین استفاده از عمر را در جهت نشر معارف الهی کردند و آثار و برکات بسیاری بر جای گذاشتند؛ آیت الله دوزدوزانی درس با نشاطی داشتند و شاگردان زیادی پای درس ایشان تلمذ می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که آیت الله دوزدوزانی از مدرسان به نام حوزه علمیه بود، اظهار داشت:از ویژگی های ایشان این بود که تمام تلاش خود را برای تفهیم دروس به کار می گرفت و در عین این که ملا بود و سال ها تدریس می کرد بسیار متواضع بود.

وی با تأکید بر این که آیت الله دوزدوزانی عمر با برکتی داشت و شخصیتی خود ساخته بود، ابراز داشت: خلأ شخصیت های بزرگ برای حوزه آسیب است و سال ها باید بگذرد تا مثل آن ها بیاید./1323/

ارسال نظرات