۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۷۱۳۵۵

برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت معصومه

جشن میلاد حضرت معصومه (س) با حضور پرشور زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.
جشن میلاد حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امشب جشن شب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها با حضور پرشور زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی که بیان معارف این آیین را بر عهده داشت امر به مهربانی و نهی از خشونت را یکی از آموزه‌های دینی اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که اکنون آمار مهربانی‌ها در جامعه کاهش‌یافته این در حالی است که افزایش مهربانی می‌تواند موجب افزایش نشاط و شادی معنوی در جامعه شود.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه اگر مشکلاتی ازجمله گرانی، تورم، کمبود آب‌وهوای ناسالم نباشد مشکلات واقعی‌تر ازجمله اختلافات میان مردم و هم‌رنگ نبودن با سیره پیامبر اسلام (ص) جلوه‌نمایی می‌کند، گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده چهار درصد از خانواده‌های ایرانی دارای نشست‌هایی هستند که اعضای خانواده گرد هم آمده و با یکدیگر درد و دل می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرادی از تحکیم بنیان خانواده‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه علما و مراجع به‌ویژه رهبر انقلاب اسلامی نام برد و عنوان داشت: خانواده‌ها برای رسیدن به این هدف فرزندان و والدین باید سیره رفتاری ائمه اطهار (ع) را موردتوجه قرار دهند.

کارشناس رسانه ملی با تأکید بر این‌که ترویج سبک زندگی فاطمی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از مشکلات جامعه را رفع کند، ابراز داشت: والدین باید نسبت به حفظ احترام فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است طی مراسمی آیین تعویض پرچم برافراشته بر گنبد مطلای حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (ع) با حضور زائران و مجاوران حرم در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار شد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان آستان‌های مقدس در این مراسم حضور داشتند.

لازم به ذکر است، در این مراسم اعضای کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان آستان قدس رضوی، حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و آستان شاه عبدالعظیم حسنی (ع) به‌صورت ویژه مورد استقبال قرار گرفتند و نقاره‌های حرم مطهر نیز توسط خادمان به صدا درآمدند.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در راستای نشر معارف اهل‌بیت (ع) تلاش‌های مختلفی را دنبال کرده است، اظهار کرد: سفره دین مبین پیامبر اکرم (ص) در حرم‌های مطهر با خدمت‌رسانی خادمان پهن است و همگان می‌توانند از این سفره معنوی بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان اینکه امروز نظام اسلامی با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی مقابل جبهه کفر ایستاده است، گفت: این قدرت و اقتدار نظام اسلامی به برکت اهل‌بیت (ع) به‌دست‌آمده است و نه‌فقط به‌راحتی از دست نمی‌رود بلکه با شکرگزاری مردم، بیشتر می‌شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات