۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۷۱۳۳۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اعلام نتایج دوره ۲۳ مسابقات شفاهی قرآن دانشگاه آزاد، برگزاری چهار رویداد ملی و بین المللی تبریز ۲۰۱۸ و تجمع بزرگ حجاب و عفاف از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید وحیدی مهر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت (ع) در 10 رشته ترتیل، تحقیق، اذان، تواشیح، حفظ کل، حفظ 20جزء، حفظ 10جزء، حفظ 5 جزء، حفظ جزء 30 و 3جزء برگزار و 16 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در واحد تبریز برگزار و در بخش دانشجویان در رشته ترتیل غلامرضا قوچی، در رشته تحقیق فرهاد موذن و سمیرا مهدیان، در رشته حفظ 20 جزء محمدتقی اصدقی و فریبا زمانی، در رشته حفظ 10 جزء محدثه عابدی، در رشته حفظ 5 جزء الهیه موسوی، در رشته حفظ جزء 30 سجاد عباسی نسب، از واحد تبریز و در رشته اذان حامد عباس پور از واحد سراب سهمیه شرکت در مرحله کشوری را کسب کردند.

وی ادامه داد: در بخش استادان احمد شریعت در رشته ترتیل، اکبر شوقی در رشته تحقیق و رضا شاهی و سکینه محمدپور در رشته حفظ 5 جزء، از واحد تبریز، در بخش حفظ 20جزء رعنا رستمی از واحد مرند به مرحله کشوری راه یافتند.

وحیدی مهر افزود: در بخش کارکنان در رشته ترتیل علی راشدی، در رشته تحقیق میرسعید اوجاقی از واحد تبریز سهمیه شرکت در مرحله کشوری را کسب کردند. در رشته اذان محمدحسین وطن پرست از واحد ممقان نفر اول مرحله‌ای استانی را به خود اختصاص داد.

بیست و سومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش خواهران و برادران با حضور حدود 200 نفر از دانشجویان، کارکنان و استادان در مسجد امیرالمومنین (ع) و سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

چهار رویداد ملی و بین المللی تبریز 2018 برگزار می شود

رحیم شهرتی فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری چهار رویداد فرهنگی و علمی در سطح ملی و بین المللی در قالب برنامه های تبریز 2018 در این شهر تاریخی خبر داد و اظهار داشت: مشارکت تمامی متولیان فرهنگی و هنری در این برنامه ها ضرورت دارد.

وی اعلام کرد: همایش بین المللی مشروطه، کنگره بین المللی بزرگداشت صائب تبریزی، کنگره بین المللی شمس تبریزی و جشنواره بین المللی تئاتر تبریز جزو برنامه سال جاری ستاد تبریز 2018 است که تلاش می کنیم این برنامه ها با شکوه و عظمت ویژه ای که برازنده شهر اولین ها است، برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان باید تمام تلاش و همت خود را برای برپایی باشکوه و مناسب برنامه های فرهنگی فوق به کار بندند، اظهار داشت: در بیشتر این برنامه ها اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی است و بقیه ادارات و سازمان های ذیربط نیز باید همکاری های شایسته را انجام دهند.

برگزاری مرحله استانی آزمون رشته های تفسیر، حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن

حسین عزیزعلی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان اظهار داشت: مرحله  استانی آزمون رشته های تفسیر، حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن کریم با حضور 177 شرکت کننده برگزار شد. در مرحله شهرستانی این مسابقات که برگزار شده بود، 177 نفر توانستند نمره قبولی را کسب کرده و به مرحله استانی راه پیدا کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با بیان این که این آزمون به دلیل دوری مسافت در سه شهرستان دیگر نیز برگزار شد ابراز کرد: با توجه به بعد مسافت، این آزمون در شهرستان های اهر، مراغه و سراب برگزار شد.

تجمع عفاف و حجاب در تبریز برگزار می شود

همزمان با فرا رسیدن روز ملی عفاف و حجاب و در راستای اعتراض به هجمه دشمنان نظام به فرهنگ اسلامی، تجمع عفاف و حجاب با حضور خواهران بسیجی، مردم تبریز، فرماندهان یگان های نیروی های مسلح استان و مسئولان استانی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم برگزار خواهد شد.

این همایش فردا یکشنبه 24 تیز ار ساعت 9 صبح تا 12 ظهر حدفاصل میدان ساعت تا چهارراه باغشمال تبریز برگزار می شود که محل تجمع چهارراه باغشمال خواهد بود./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات