۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۵۷۱۳۳۳

همایش «حافظان حریم خانواده، مروارید و صدف» در تبریز برگزار شد

همایش بزرگ بانوان محجبه استان آذربایجان‌شرقی با عنوان «حافظان حریم خانواده، مروارید و صدف» در تبریز برگزار شد.
اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده، عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در همایش «حافظان حریم خانواده، مروارید و صدف» که به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عفاف یک اصل بوده و حجاب میوه آن است، عفت و تقوا و پاکدامنی در ابعاد مختلف هم برای مردان و هم زنان است.

وی با بیان این‌که حجاب امری ضروری بوده و روایات و آیات مسلم برای آن تأکید داشته است، خاطرنشان کرد: آرامش روانی جامعه یکی از نیازهای اصلی بشر است، البته برای تحقق آن نیازمند رسیدن به طهارت قلب است، چراکه اگر طهارت قلب از انسان گرفته شود، فکر، چشم و زبان فرد آلوده می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که توجه به فرهنگ حجاب و عفاف امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند، تصریح کرد: آنچه که از آیات و روایات متعدد وارده بر می آید، حجاب برای طهارت قلب مردان و زنان است و اگر رعایت نشود، طهارت قلب زیرسؤال می‌رود.

خدابخش با اشاره به این‌که حجاب باید مبتنی بر عفاف باشد و اعتقاد داریم این مسأله به هیچ عنوان مانع کار و فعالیت اجتماعی نیست، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران این است که زنان در زمینه‌های مختلف مدیریتی، ورزشی، علمی، فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال دارند و این امر غیر قابل مقایسه با وضعیت حاکم در رژیم پهلوی است.

وی با تأکید بر این‌که اگر جامعه به دنبال امنیت روانی است، باید عفاف را اولویت اصلی قرار دهد، افزود: خانواده‌ها به عنوان رکن اصلی جامعه، نقش بسیار مهمی و محوری در تربیت فرزند صالح، فکور و بصیر بر عهده دارند، متأسفانه به جای بهره مندی از فرصت های فضای مجازی شاهد تهدیدهای فرهنگی و اخلاقی آن در جامعه هستیم.

همچنین رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور اظهار داشت: مقوله حجاب و عفاف ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ملت ایران دارد، گردهمایی امروز فرصتی برای نمایش هویت ایرانی و اسلامی زن مسلمان است.

وی حجاب را مهم‌ترین و بهترین ارزش برای بانوان دانست و گفت: اهمیت حجاب و عفاف به قدری والاست که تمامی شهدا در وصیت‌نامه خود بر مسأله حجاب تأکید داشته اند؛ باید دانست که حجاب در تحکیم بنیان خانواده و برقراری امنیت روانی جامعه نقشی بسیار دارد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات