۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۷۱۳۰۱
نماینده ولی فقیه در سوریه:

زیارت ظرف و زمینه ای برای ارتباط امت با امام است

نماینده ولی فقیه در سوریه با تأکید بر این که زیارت ظرف و زمینه ای برای ارتباط با امت و جامعه با رهبر است، گفت: با توجه به سخنان ائمه اطهار(ع) زیارت زمینه پیوند است و درعین حال شفاعت و اجابت دعا می آورد و به همین دلیل انسان را بهشتی می کند.
حجت الاسلام طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی، نماینده ولی فقیه در سوریه در نشست بررسی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) که شامگاه جمعه 22 تیر در حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به برکات زیارت ایشان در کلام معصومین گفت: در سخنی از امام رضا(ع) آمده است که هرکس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند گویا مرا در مشهد زیارت کرده است.

وی در ادامه با اشاره به القاب حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در واقع فاطمه معصومه(س) فقط یک امامزاده نیست بلکه امامزاده ای مورد توجه ائمه اطهار(ع) است که توجه به زیارت ایشان با زیارت حضرت رضا(ع) همانندی دارد.

این سخنران حرم رضوی درا دامه با اشاره با دیگر احادیث از امام جواد و امام رضا(ع) درباره حضرت معصومه(س) گفت: در روایات متعددی زیارت این حضرت یکی از اسباب برخورداری از بهشت است.

وی در ادامه درباره تبیین این حدیث بیان داشت: در واقع منظور از زیارت فقط زبانی نیست چرا که بدون توجه هدف رسیدن به بهشت محقق نمی شود و در واقع زیارت با توجه همان برقراری پیوند بین مأموم و امام به صورت همیشگی و مداوم است.

زیارت ظرف و زمینه ای برای ارتباط با امت و جامعه با رهبر است

نماینده ولی فقیه در سوریه با تأکید بر این مطلب که زیارت ظرف و زمینه ای برای ارتباط با امت و جامعه با رهبر است، خاطرنشان کرد: در واقع با توجه به سخنان ائمه اطهار(ع) زیارت زمینه پیوند است و درعین حال شفاعت و اجابت دعا می آورد و به همین دلیل انسان را بهشتی می کند.

وی در ادامه درباره تبیین شخصیت سیاسی حضرت معصومه(س) گفت: در واقع سفر ایشان از مدینه به سمت مرو و توس و خراسان برای دیدار امام رضا(ع) باعث شد که حضرت معصومه(س) همانند برادر خود شیعیان را جمع کند و مکتب و معارف اسلام را منتشر سازد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه سفر حضرت معصومه(س) سفر تبلیغ دین و اسلام شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه منع هارون یک حرکت مبارزاتی و سیاسی بود اما ایشان چهره نفاق را از آنان بیرون کشیدند و واقعیت حکومت جور را به نمایش گذاشتند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات