۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۲۹۵
رییس سازمان بسیج جامعه زنان:

مبلغان حجاب و عفاف باید از نظر جامعه شناسی و روان‌شناسی اطلاعات عمیق داشته باشند

رییس سازمان بسیج جامعه زنان درباره نقش حوزه‌های علمیه در زمینه حجاب و عفاف، گفت: مبلغان حجاب و عفاف باید از نظر جامعه شناسی و روان‌شناسی اطلاعات عمیق و کاربردی داشته باشند.
مینو اصلانی

مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته حجاب و عفاف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش حوزه‌های علمیه در ترویج و توسعه فرهنگ و حجاب و عفاف، گفت: در این زمینه حوزه‌های علمیه نقش اساسی در گفتمان‌سازی دارند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد در حوزه‌های علمیه به ویژه بخش خواهران آن درس مخصوص حجاب و عفاف پیش‌بینی شود، عنوان کرد: با وجود اینکه حوزه‌های علمیه مدافعان حریم حجاب و عفاف هستند اما متاسفانه در این زمینه حتی در حوزه‌های علمیه خواهران کارشناس حوزه حجاب وعفاف بسیار کم است.

اصلانی افزود: کارشناسان حوزه حجاب و عفاف باید بتوانند از نظر جامعه‌شناختی و روان‌شناسی اطلاعات عمیق علمی و کاربردی داشته باشند که بتوانند آموزه‌های دینی را با روش‌های جدید به دیگران منتقل کنند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه از جمله حرکت‌های راهبردی حوزه‌های علمیه ایجاد کرسی‌های عفاف و حجاب به صورت تخصصی است، اظهار داشت: اینکه مساله حجاب و عفاف صرفا از منظر دینی بیان شود شاید برای برخی جذابیت نداشته باشد چراکه بسیاری از بی‌حجابی‌ها ریشه روانی داشته یا ناشی از خلأ هویتی و مشکلات عاطفی است که کارشناسان عرصه حجاب و عفاف باید به این مسائل مسلط باشند.

وی ادامه داد: اگر با برخی افراد نمی‌شود صرفا از منظر دینی وارد شد به این دلیل نیست که او با دین مشکل دارد بلکه آنها در زندگی خود به هر دلیلی دچار آسیب روحی شدند که باید با آگاهی کامل از مسائل روان شناسی، جامعه شناسی و آگاهی به هنجارها یا ناهنجاری‌های جامعه سراغ آنها رفت.

اصلانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حوزه‌های علمیه کرسی‌های حجاب و عفاف را به صورت خاص یعنی با آموزش علوم جامعه شناسی و روان‌شناسی به مبلغان آموزش دهد تاثیر سخنان آنها در این زمینه بیشتر خواهد شد./۸۱۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات