۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۱۲۸۸

چهاردهمین آزمون اختصاصی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

چهاردهمین دوره آزمون اختصاصی ویژه طلاب دانشگاه قرآن و حدیث امروز در قم برگزار شد.
دانشگاه قرآن و حدیث دانشگاه قرآن و حدی ث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین دوره آزمون اختصاصی ویژه طلاب دانشگاه قرآن و حدیث در دو نوبت صبح و عصر روز جمعه در قم برگزار شد.

براساس این گزارش 661 نفر از طلاب(زن و مرد) برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده اند که شامل 580 نفر از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در قالب 147 نفر زن و 433 نفر مرد و نیز 81 نفر داوطلبان دکترا در قالب 33 نفر زن و 48 نفر مرد هستند.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف حضوری و مجازی دانشگاه قرآن و حدیث 149 نفر است که داوطلبان در هشت رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

از جمله این رشته‌ها؛ کلام امامیه، علوم حدیث(گرایش های کلام و عقاید، نهج البلاغه و تفسیر اثری)، علوم قرآن و حدیث، علوم قرآنی گرایش مستشرقان، روانشناسی اسلامی گرایش مثبت‌گرا و فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

همچنین در مقطع دکترا پذیرش دانشجو در چهار رشته علوم قرآن و حدیث، علوم و معارف نهج البلاغه، کلام امامیه و مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون صورت می‌گیرد.

افرادی که در آزمون کتبی ملاک های لازم را کسب کرده باشند به مصاحبه علمی شفاهی در مراکز دعوت می شوند تا دوره سطح عالی خود را در این مراکز آغاز کنند.

لازم به ذکر است که مرحله اول اعلام نتایج آزمون رشته‌های دکترا و نیز رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد دارای مصاحبه هستند، دهه اول شهریور ماه و نتایج نهایی کلیه رشته‌ها در نیمه دوم شهریور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه به نشانی www.qhu.ac.ir اعلام می‌شود.

گفتنی است این آزمون به صورت هم‌زمان در چهار شهر قم، مشهد، تهران و اصفهان برگزار شد./۸۷۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات