۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۷۱۲۸۷
آیت الله حیدری:

مشکل اخلال در بازار سکه و ارز به شرط تدبیر دولتمردان قابل حل است

آیت الله حیدری به بحث اخلال در بازار سکه و ارز که ماه های اخیر پیش آمده اشاره کرد و گفت: این مشکل به شرط تدبیر دولتمردان قابل حل است.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، تجدیدنظر دولتمردان پیرامون انتقال آب را خواستار شد و افزود: افزایش EC رودخانه کارون به دلیل انتقال آب و ورود آب شور دریا بخاطر پدیده مد است که در حال حاضر با این وضعیت میلیون ها اصل نخل در معرض نابودی قرار گرفتند در حالی که چنین وضعیتی قابل پیشگیری و پیش بینی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقال آب عامل اصلی شوری آب، ریزگردها و ممنوعیت کشت در خوزستان است، تصریح کرد: نامه ای را سال گذشته در زمینه انتقال آب به شورای عالی امنیت ملی تقدیم و براساس بنا شد تا وزارت نیرو با نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری داشته باشد که جلسه مذکور ۱۰ روز پیش برگزار و مقرر شد تا کمیته حقیقت یاب تحقیقات خود را درباره انتقال آب آغاز کند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: نخلستان ها امید و دلخوشی شادگانی ها، خرمشهری ها و آبادانی ها است؛ طی سفر به این مناطق، روستائیان عنوان کردند که به چشم مرگ احشام، نابودی نخل ها و زمین های کشاورزی را دیدند.

آیت الله حیدری به طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و گفت: این طرح به سال ۸۷ در دولت نهم آغاز و نخستین فاز آن در سال ۹۰ و فاز دوم در سال ۹۲ به بهره برداری رسید اما آن بخش مرتبط به خرمشهر و آبادان بنا بود تا در سال ۹۳ بهره برداری شود اما با قطعی بودجه از سوی دولت مواجه شد که در نهایت پس از شوری آب دو شهرستان دولت به فکر افتاد.

وی تلاش های استاندار خوزستان در زمینه پایان بخشی به طرح آبرسانی غدیر به شهرستان های خرمشهر و آبادان را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: بارها درمورد انتقال آب به وزارت نیرو هشدار دادیم اما گوش نکرد و اگر باز هم گوش نکند، بدانند بحران های وحشتناک تری در انتظار خوزستان خواهد بود و مسائل را گردن خدا و آسمان نیندازند.

آیت الله حیدری اظهار داشت: آب های خوزستان همچون گوشت قربانی این طرف و آن طرف برده می شود حال آنکه خوزستانی ها برای آب شیرین له له می زنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مسؤولان دولتی خبر از عدم انتقال در دولت فعلی و تنها پروژه های سابق را ادامه می دهند، اضافه کرد: هم اکنون در تونل کوهرنگ ۳، آب از طریق موتور پمپ‌ به دیگر استان ها منتقل می شود، طرح تصویبی بهشت آباد که رییس جمهور دستور آن را داده یا انتقال آب به رفسنجان برای یک خانواده معروف از جمله اقدامات دولتمردان فعلی در زمینه انتقال آب است.

آیت الله حیدری به بحث اختلال در بازار سکه و ارز که ماه های اخیر پیش آمده اشاره و ادامه داد: این مشکل به شرط تدبیر دولتمردان قابل حل است و در این باره از مجلس شورای اسلامی نظارت دقیق بر مجریان قانون و دولتمردان و را خواستاریم البته از مجلس بخاطر عدم نظارت دقیق و قاطع بر رییس جمهور و وزرا گله مند هستیم.

وی از قضات خواست که ریشه فساد و مفسدین سکه و ارز را از بیخ بکنند تا افراد فرصت طلب و طمعکار دست به کارهای فسادانگیز اقتصادی نزنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیرامون معضلات برق و آب گفت: همه فرهنگ مقابله با مصرف گرایی را در پیش گیرند و متأسفانه علی رغم همه تعالیم اسلامی درباره عدم اسراف اما مصرف گرایی در ایران بسیار بالا است، مصرف برق در ایران ۸۰ میلیونی معادل یک کشور ۲۰۰ میلیونی ارزیابی شده که در این باره باید دولت و ملت باید در سبک زندگی مصرف گرایانه تجدید نظر کنند.

آیت الله حیدری به هفته عفاف و حجاب و اعتراضات مردمی نسبت به کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب از اصول مسلم و اسلام قرآن است و خدشه به آن در واقع وارد کردن خدشه به دین و خروج از دین محسوب می شود، برخی ها هم حجاب اختیاری را عنوان و در دین بدعت می گذارند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات