۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۷۱۲۸۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

صیانت از اسلام مهمترین رسالت شورای نگهبان است

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یک عرصه بسیار تلاشگر در صیانت بخشیدن به اسلام است، گفت: شورای نگهبان یکی از افتخارات نظام است که باوجود هجمه ‌های فراوان مقاوم بوده و از هرگونه نگاه سیاسی دور است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت از اول ذی ‌القعده با میلاد فاطمه معصومه(س) آغاز می ‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد؛ کرامت به معنای این است که انسان در مکتب ائمه سیر کند و کرامت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) را کسب کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت معصومه(س) به نام روز دختر خاطرنشان کرد: نباید تنها به نام روزها اکتفا کرد بلکه باید درس گرفت و محتوای آن در زندگی راه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، فاطمه معصومه(س) را یک دختر جوان، عفیف، مؤمن و زاهد در پیشگاه پروردگار بیان کرد و ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام در اثر کرامتش می ‌تواند در محضر پروردگار از شیعه شفاعات کند که این گونه از دنیا رها شدن تنها با کمک خداوند ممکن می ‌شود.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن هفته حج تصریح کرد: مسأله حج امروز یک عرصه مهم عبادی سیاسی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به 24 تیرماه، سالروز تأسیس رادیو معارف ابراز کرد: رادیو معارف یکی از گنجینه‌ های مهم و پرجاذبه و یک دانشگاه تمام عیار از معارف بلند اسلامی است که متأسفانه آنچنان که باید مورد توجه عموم قرار نمی گیرد.

وی با توصیه بر اینکه باید همگان با رادیو معارف مأنوس شوند چراکه دریای ارزشمند و از افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت: بهتر است همه رسانه‌ ها از این رسانه دینی الگو بگیرند و بدانند نشر معارف و ارزشهای اسلامی با راهکار جدید و جذاب مهمترین رسالت امروز آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به در پیش بودن روز تأمین اجتماعی و بهزیستی در کشور اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی مجموعه ارزشمندی است که در خدمت رسانی و درمان فعالیت دارد، افزود: باید مشکلات این مجموعه ارزشمند با کمک دولت در راستای خدمت به محرومان برطرف شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به 26 تیرماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از افتخارات نظام است که علی رغم هجمه ‌های فراوان مقاوم بوده و از هر گونه نگاه سیاسی دور است و تقوا گونه با دفاع از ارزش‌ های والای دینی حرکت می‌ کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه شورای نگهبان یک عرصه بسیار تلاشگر در صیانت بخشیدن به اسلام است، خاطرنشان کرد: دشمن به شدت در تلاش است که بگوید نظام در حال فروپاشی است و با آسیب‌ های کلان دست و پنجه نرم می کند در حالی که دورغ محض است؛ تا زمانی که مردم در میدان عمل هستند دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی با بیان اینکه نظام در دنیا جایگاه محکم دارد اما یک سری کارها باید از سوی دولتمردان انجام می ‌شد که نشده و داریم از این نظر آسیب می‌ بینیم، ابراز کرد: مردم با بیان مشکلات اجتماعی، اقتصادی و توقعات و انتظارات به حق خود هرگز نمی ‌خواهند نظام را متزلزل کنند؛ مردم به دنبال مطرح کردن خواسته های خود هستند، مسؤولان نیز مراقب باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه آمریکا در حال فروپاشی است چراکه در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفته و انتظاری جز این نیست، افزود: انقلاب اسلامی در جهان بیداری ایجاد کرده و این در حالی است که آمریکا با حرکات ظالمانه  به سمت فروپاشی در حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مشکلات امروز کشور را نتیجه عمل نکردن به سیاستهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: مشکلات به معنای تزلزل نظام نیست؛ باید با توکل بر خدا و حرکت در مسیر ولایت فقیه مشکلات جامعه را یکی پس از دیگری برطرف کنیم./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات