۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۷۱۲۷۲
امام جمعه موقت بیرجند:

بی ثباتی اخیر بازار نتیجه تحریم های داخلی بوده است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقتی دولت مردم را از حقوق خود محروم کند به طور قطع آسیب می بیند؛ بی ثباتی اخیر بازار نتیجه تحریم های خارجی نیست بلکه نتیجه تحریم های داخلی بوده است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه به یکم ذی القعده روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و اظهار داشت: شخصیت فردی، استحکام زندگی خانوادگی و سلامت زندگی اجتماعی دختران در گروی عفاف و حجاب است.

وی گفت: جامعه زنان و دختران بیشترین آسیب را از بی بندوباری و بی حجابی می بینند و فرهنگ غربی سعی دارد تا زنان را تبدیل به بازیچه برای مردان کند اما اسلام جلوی این بی بندوباری ها را می گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: قبل از دوران رضاخان نیز زنان بسیاری برای حفظ حجاب مبارزه کردند و امروز نیز زنان جامعه پاسدار این فرهنگ عقلانی هستند.

شورای نگهبان یکی از اصیل ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران است 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی، تصریح کرد: شورای نگهبان یکی از اصیل ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران است و این نهاد در کشور ضروری و لازم است.

وی ادامه داد: باید محافظ و حامی شورای نگهبان بود اما گاهی مواقع دشمنان مغرض و دوستان ناآگاه به این شورا حمله می کنند؛ اگر این نهاد به وظیفه قانونی خود عمل کند خداوند متعال و ملت پشتیبان آن ها خواهند بود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز گفت‌‌وگو و تعامل سازنده با جهان، خاطرنشان کرد: کسانی که دنبال تعامل سازنده با دشمن هستند باید توجه کنند که منظور از گفت‌وگوی سازنده یعنی گفت‌وگوی برابر و در این تعامل سازنده هر دو طرف حقوق همدیگر را به رسمیت بشناسند لذا این ارزشمند است اما یک طرف گفت‌وگو خود را کدخدا بداند و طرف دیگر را به رسمیت نمی شناسد و خودبرتر بین است اسم این گفت‌وگوی سازنده نیست بلکه این یک ضربه ویرانگر و فریب است.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: نمونه این تعاملات را در برجام مشاهده کردیم که برجام منتهی به تعامل سازنده نشد چرا که طرف مقابل کشور ایران را به رسمیت نمی شناسد و منافع ما را تحمل نکردند.

دولت جمهوری اسلامی ایران باید با دولت های غیر مستکبر مذاکره کند

وی افزود: باید با دولت هایی که کشور ایران را به رسمیت می شناسند و حقوق ما را محترم می شمارند گفت‌وگوی سازنده کرد؛ جهان تنها آمریکا و اروپا نیست بلکه این جهان وسیع است لذا برخی به روی آمریکا و اروپا زوم نکنند و بگویند اگر قرار به مذاکره است باید با آمریکا مذاکره شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران باید با دولت های غیر مستکبر مذاکره کند، گفت: 20 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم های دشمن است و 80 درصد دیگر از مشکلات مربوط به تحریم های داخلی است.

مهم ترین بخش از تحریم های داخلی، تحریم دولت _ ملت است

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: مهم ترین بخش از تحریم های داخلی، تحریم دولت _ ملت است؛ این رابطه دولت و ملت باید درست شود، امروز متاسفانه دولت، ملت و ملت دولت را تحریم می کنند.

وی بیان کرد: وقتی دولت مردم را از حقوق خود محروم کند به طور قطع آسیب می بیند؛ بی ثباتی اخیر بازار نتیجه تحریم های خارجی نیست بلکه نتیجه تحریم های داخلی بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: یکی از حقوق های ملت بر دولت این است که دولت بصیرت داشته باشد و به دشمنان سابقه دار اعتماد نکند و اگر به دشمنان اعتماد شود نتیجه آن برجام خواهد شد.

حجت الاسلام مختاری اذعان داشت: فردی 31 ساله هزاران سکه می خرد؛ این هموطن یا نیازمند است که نیازش برطرف شود یا یک مفسد اقتصادی است! و خریداری هزاران سکه یا جهالت است و یا خیانت به ملت است!

وی گفت: برای تعدیل بازار سکه نباید به طلای کشور چوب حراج بزنند تا عده‌ای جیب خود را پر کنند؛ دولت وقتی برنامه اقتصادی می دهد باید نظارت و روند آن را پیگیری کند.

افزایش نقدینگی افسارگسیخته یکی از مشکلات کشور است

امام جمعه موقت بیرجند افزود: افزایش نقدینگی افسارگسیخته یکی از مشکلات کشور است البته این نشان می دهد که عده‌ای خاص با وام ها و خرید سکه های بی حساب و کتاب و در جهالت برخی از افراد پول هنگفتی به جیب می زنند و نقدینگی در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفته است.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: حق ملت است که دولت آن مدیریت جهادی داشته باشد و اهل تشریفات و اسراف نباشد؛ سفرهای خارجی آنچنانی، سفرهای غیرضروری با تشریفات و با 50 نفر همراه در داخل کشور و شاهانه ریاست کردن یعنی محروم کردن مردم از حقوق خودشان است.

مسؤولانی که به دنبال ریاست شاهانه هستند باید کنار گذاشته شوند

وی بیان کرد: مسؤولانی که شاهانه ریاست می کنند و مدیریت جهادی ندارند باید کنار گذاشته شوند؛ مسؤولیت در کشور باید به دست کسانی سپرده شود که عاشق خدمت هستند نه تشنه ریاست.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به مسؤولان کشور هشدار می دهیم که اگر نتوانند در برجام اروپایی با درایت عمل کنند، فریب بخورند، اقتصاد کشور سروسامان نگیرد و نتوانند جلوی مفسدان اقتصادی را بگیرند به طور قطع این ملت در انتخابات آینده سیلی سختی به آن ها می زند.

حجت الاسلام مختاری افزود: اگر مزدوران خارجی بخواهند غلطی کنند و همچنین افراد وطن فروش دست از پا خطا کنند تابستان داغ را برای آن ها به جهنم سوزان تبدیل می کنیم.

وی بیان کرد: به مسؤولان نفوذی و غافل این اجازه را نمی دهیم که بخواهند با ملت و خون شهدا بازی کنند؛ دردهای منشأ داخلی قابل علاج است و باید بیان شود و صلاح نیست درد کشور را پنهان کنیم و بیان نکنیم./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات