۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۲۷۱
آيت الله نمازي:

ترامپ در گردهمايي سران سازمان ناتو با تمسخر ديپلماسي رو به رو شد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: گردهمايي سران سازمان ناتو طي دو روزگذشته در بروكسل با بي اعتنايي و تمسخر ديپلماسي به ترامپ رييس جمهور آمريكا همراه شد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان كه در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان برگزار شد، گفت: يكي از مقامات غربي اعلام كرده است، بسياري از آمريكايي ها اعتقاد دارند ايران بعنوان يك نظام داراي پايگاه مردمي با پيشينه تاريخي فرهنگي است كه هرگز مقابل فشارهاي دشمن تسليم نشده است.  

وي افزود: فشارهايي كه آمريكا به ملت ايران آورده است نتيجه عكس داده است چرا كه ايران عراق و ليبي نيست، از اين رو هويت تاريخي مردم ايران زورگويي هاي خارجي را نمي پذيرد.

آيت الله نمازي ادامه داد: يك تحليلگر كانادايي نيز در رابطه با مسائل بين المللي مي گويد، آمريكا با خيانت در برجام بي آبرو تر شده است و بر عكس آن جمهوري اسلامي ايران از هر زمان ديگري قدرتمندتر شده است.

به گفته وي، گردهمايي سران سازمان ناتو طي دو روزگذشته در بروكسل با بي اعتنايي و تمسخر ديپلماسي به ترامپ رييس جمهورآمريكا همراه شده است.

وي ادامه داد: امروز كه ترامپ براي ملاقات با نخست وزير انگلستان وارد لندن شده است هزاران نفر از مردم لندن با راهپيمايي و تظاهرات و سردادن شعارهايي عليه ترامپ از ملكه انگلستان خواسته اند از ملاقات با ترامپ خودداري كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به فرا رسيدن سالروز فاجعه خونين مسجد گوهر شاد مشهد، گفت: رضا شاه 83 سال قبل در سال 1314 تصميم گرفت تا چادر و حجاب را از سربانوان ايراني بردارد و ايران را دنباله رو راه فرهنگ كشورهاي اروپايي و غربي كند كه با مخالفت ملت مسلمان و متعهد و علما و مراجع بزرگوار تقليد آن زمان روبرو شد و مردم در برابر اين توطئه نامبارك مقاومت كردند و 2 تا 5 هزار نفر به شهادت رسيدند.

آيت الله نمازي ابراز کرد: حجابي كه امروز در اختيار بانوان و دختران جوان و متعهد ايراني است در طول تاريخ براي حفظ حجاب هزاران نفر به شهادت رسيده اند، از اين رو در جمهوري اسلامي ايران اين روز به نام روز عفاف و حجاب نامگذاري شده است.

وي حجاب را از نخستين احكام و از احكام ضروري اسلام مانند نماز و روزه و حج و زكات دانست و افزود: اگر كسي احكام ضروري اسلام را منكر شود كه نتيجه آن انكار نبوت پيامبر اكرم(ص) باشد سبب ارتداد انسان مي شود.

آيت الله نمازي اظهار داشت: حجاب براي بانوان مسلمان واجب است و هيچ فرقه اي از فرق اسلامي منكر لزوم حجاب نيست.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اهل فن و علما بايد براي دختران دبيرستاني و دانشجويان دختر دانشگاه ها موضوع حجاب را فني و استدلالي و با برهان عقلي و نقلي و با استفاده از آيات و روايات بازگو كنند تا بانوان جامعه اسلامي ايران به اين باور و اعتقاد برسند كه چرا خداوند حجاب را براي زنان واجب كرده است.

به گفته وي، حجاب را نمي توان با تعبد تحميل كرد، بانوان جامعه اسلامي ايران بايد معرفت داشته باشند تا حجاب خود را با معرفت رعايت كنند.

آيت الله نمازي همچنين به سالروز كودتاي نافرجام سال 59 در پايگاه شهيد نوژه همدان اشاره كرد و يادآور شد: هسته اوليه اين جنايت، تعدادي از مهره هاي رژيم پهلوي و افسران ارشد و درجه داران و خلبانان نيروي هوايي ارتش و نيروي زميني بودند، اما يكي از خلبان جوان كه به او پيشنهاد بمباران بيت امام راحل داده شده بود بعداز مشورت با مادر خود تصميم به افشاي اين جنايت گرفت و با تشكيل ستاد سركوب كودتا اين توطئه در نطفه خفه شد و توطئه گران دستگير و مجازات شدند.  

وي ادامه داد: تصميم مادر و پسر براي افشاي اين جنايت ضمن اينكه يك جامعه انقلاب اسلامي را نجات داد، از يك جنايات بزرگ و خون ريزي بزرگي جلوگيري كرد از اين رو از چنين مادراني كه در جامعه اسلامي ايران فراوان هستند بايد قدرداني كرد.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به فرارسيدن هفته بهزيستي از 25 تا 31 تيرماه و تبريك اين هفته گفت: سازمان بهزيستي كشور براساس اصل 29 قانون اساسي تشكيل شده است كه مأموريت اين سازمان حمايت از كودكان و زنان بي سرپرست و نيازمند و ارائه خدمات توانبخشي به معلولان جسمي و ذهني و مبتلايان به بيماران صعب العلاج است.

وي افزود: سازمان بهزيستي يك سازمان كاملا خيريه اي است كه توصيه مي شود افراد متمكن در حد امكانات مالي خود به اين سازمان خيريه كمك كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره فرا رسيدن هفته ماليات از پرداخت ماليات بعنوان يك وظيفه ملي نام برد و عنوان كرد: مبالغي كه در قبوض به عنوان ماليات پرداخت مي شود براي ارائه خدمات مردم هزينه مي شود.

امام جمعه کاشان با بيان اينكه دولت ها در همه كشورهاي دنيا، كشور خود را با وصول ماليات اداره مي كنند، عنوان كرد: عدم پرداخت ماليات تضعيف دولت و كشور است اما برخي با عناوين مختلف تلاش مي كنند تا از پرداخت ماليات خودداري كنند و فرار مالياتي را هنر مي دانند.

وي پرداخت ماليات در جامعه اسلامي را نيازمند فرهنگ سازي دانست و اظهار داشت: فرهنگ سازي مالياتي بايد از آموزش و پرورش  شروع شود تا فرزندان ايران متوجه باشند پرداخت ماليات وظيفه ملي و تكليف ملي است  و كشور را نمي توان با فروش نفت و اتكا به اقتصاد نفت اداره كرد چرا كه سكان قيمت و فروش نفت به دست دشمن است.

نماينده ولي فقيه در كاشان بر اداره كشور با استفاده از سرمايه و اقتصاد بومي تأكيد كرد و گفت: مسؤولان سازمان مالياتي كشور بايد اشكالات مالياتي را برطرف كنند و اين گونه نباشد كه يكي ماليات زياد پرداخت كند و ديگري به دليل رابطه از پرداخت ماليالت فراركند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات