۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۷۱۲۶۳
امام جمعه موقت خرم آباد:

شورای نگهبان نماد ملت است

امام جمعه موقت خرم آباد شورای نگهبان را نماد ملت خواند و گفت: شورای نهگبان نبض اسلام بوده و وظیفه این شورا مقدس است.
حجت الاسلام حیات الغیب/لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سید لطف‌الله حیات‌الغیب، امام جمعه موقت خرم آباد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نماد ملت و سکنه قلب مؤمنین است.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) یادآور شد: به فرموده امام راحل ولایت ‌فقیه و حکم حکومتی احکام اولیه است و شورای نگهبان با توجه به رسالت و وظایفی که بر دوش دارد، باید همیشه کوشا باشد.

امام جمعه موقت خرم آباد یادآور شد: شورای نگهبان مورد تأیید امام راحل است و وظیفه شورای نگهبان بسیار مقدس است.

شورای نگهبان امن ترین دستگاه است

وی از شورای نگهبان به عنوان مطمئن ترین دستگاه یاد کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان نبض اسلام است و مهم‌ترین و امین ‌ترین دستگاه نظام به شمار می آید.

حجت الاسلام حیات الغیب با بیان اینکه شورای نگهبان امین مردم است، تصریح کرد: مردم باید با چشم امین به این دستگاه مقدس نگاه کنند.

وی با اشاره به دسیسه های مختلف برای ضربه زدن به نظام و انقلاب خاطرنشان کرد: با تمام وجود باید از رکن نظام دفاع کنیم و در براب این توطئه ها و دسیسه ها هوشیار باشیم.

بارگاه حضرت معصومه ملجأ گرفتاران و دارای مقام شفاعت است

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با گرامی داشت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر افزود: از جمله القاب ایشان معصومه، فاطمه، کبری و کریمه اهل‌ بیت(ع) را می‌توان نام برد.

حجت الاسلام حیات الغیب از دیگر القاب حضرت معصومه(س) را بنت رسول‌الله خواند و ادامه داد: بارگاه این حضرت ملجأ گرفتاران و دارای مقام شفاعت است.

وی به فضیلت زیارت این بانوی بزرگ از زبان امام رضا(ع) اشاره و عنوان کرد: هر کسی او را در قم زیارت کند من را زیارت کرده است و این در حالی است که زیارت امام رضا(ع) حج فقرا است و حج فقرا رفتن به‌ وسیله زیارت حضرت معصومه(س) نیز حاصل می‌شود.

امام جمعه موقت خرم آباد حضرت معصومه(ع) را الگوی همه دختران و زنان دانست و گفت: باید از بزرگان دین در زندگی فردی و اجتماعی خود الگو بگیریم.

بقاع متبرکه در هر شهری قطب فرهنگی هستند

حجت الاسلام حیات الغب به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه  که پیش رو است، اشاره کرد و اظهار داشت: این تجلیل مناسبتی مهم، معنوی و زیبا است و بقاع متبرکه در هر شهری قطب فرهنگی هستند./9451/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات