۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۲۵۹

دیدار فرزند مرحوم آیت الله دوزدوزانی با امام جمعه تبریز

همزمان با ارتحال آيت‌ الله‌ حاج شیخ محسن‌ دوزدوزانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه با امام جمعه تبریز دیدار کردند.
دیدار بیت دوزدوزانی با امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم ارتحال آیت الله دوزدوزانی را تسلیت گفت و اظهار داشت: این عالم جلیل‌القدر نماد فقاهت و بلاغت علمای آذربایجان در حوزه مقدسه قم بوده است.

وی خطاب به فرزند مرحوم آیت الله دوزدوزانی، خواستار ادامه راه علمای سلف و تأکید بر راه و منش زندگی فضلای وارسته آذربایجان شد و گفت: رحلت عالم‌ جلیل‌القدر و فقیه‌ اخلاقی و پارسا حضرت آيت‌ الله‌ حاج شیخ محسن‌ دوزدوزانی، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ثلمه‌ای بر جهان تشیع بوده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این استاد برجسته حوزه های علمیه و روحانی پرهیزکار و پاک نهاد به خاطر تربیت شاگردان برجسته و طلاب علوم دینی و همچنین جوان های مؤمن و معرفت جوی خدمات ارزشمند و ماندگاری به جامعه اسلامی، دل‌های مشتاق معارف اسلامی و عالم تشیع داشته است.

وی این ضایعه دردناک را به بازماندگان و بیت آیت الله دوزدوزانی تسلیت گفت و براي آن سعید فقید؛ علو درجات، و رحمت الهی از خداوند متعال را از درگاه حق تعالی خواستار شد و گفت: حوزه‌های علمیه همواره مهد پرورش چنین علمای عامل و فضلای مهذب و اخلاق‌مدار بوده است.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، یکی از نمایندگان مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری نیز امروز با صدور پیامی ارتحال حضرت آيت‌ الله‌ حاج شیخ محسن‌ دوزدوزانی، عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

امام جمعه مراغه در این پیام اظهار داشته است: این استاد بزرگوار که تربیت یافته بیت مکرم والد معظمشان حضرت آیت الله العظمی حاج میرزا محمود دوزدوزانی(قدس سره) بود و از شخصیت هایی است که برگردن فضلا و طلاب حوزه علمیه قم حق بزرگی دارد و کمتر طلبه ای از طلاب یافت می شود که در طول شصت و پنج سال گذشته خوشه چین خرمن علمی آن بزرگوار نباشد.

وی یادآور شد: اینجانب که یکی از کمترین خوشه چینان خرمن علمی آن بزرگوار بوده ام، این ضایعه بزرگ را به مراجع معظم تقلید و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حوزه علمیه قم و به بیت شریف آن بزرگوار و شاگردان حضرتش بویژه آقازاده های محترم و اخوان گرامی تسلیت عرض کرده و امیدوارم خداوند ایشان را با اولیاء خودش محشور فرموده و به بازماندگان محترم صبر و اجر مرحمت فرماید./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات