۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۷۱۲۵۸
آیت الله طبرسی:

سیاسی شدن حجاب، سدی برای نهادینه شدن آن در جامعه است

آیت الله طبرسی با انتقاد از سیاسی شدن مسأله عفاف و حجاب در کشور، آن را سدی در برابر گسترش و نهادینه شدن این فرهنگ دینی دانست و گفت: مسأله عفاف و حجاب باید به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی مرکز استان به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند به منظور نهادینه کردن این فرهنگ اصل دینی در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که با همایش و بخشنامه نمی توان فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد، افزود: گسترش این فرهنگ دینی نیازمند عزم ملی همه بخش های کشور است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یکی از اهداف و برنامه های دشمنان و معاندان انقلاب برای نفوذ فرهنگی در کشور گسترش فساد و بی بندوباری در جامعه است، خاطرنشان کرد: ترویج صحیح فرهنگ عفاف و حجاب با بهره گیری از ابزارهای تبلیغی مناسب یکی از راه های مهم مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن است.

آیت الله طبرسی از تلاش دشمن برای قبح زدایی از بندوباری و فساد در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام اسلامی در تلاش هستند با ابزارهای تبلیغی و شبکه های رسانه ای که در اختیار دارند حجاب را محدودیت و بدحجابی و فساد را تمدن معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاسی شدن مسأله عفاف و حجاب در کشور، آن را سدی در برابر گسترش و نهادینه شدن این فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: مسأله عفاف و حجاب باید به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که نباید با تغییر دولت ها شاهد تغییر نگرش مسؤولان نسبت به مسأله عفاف و حجاب باشیم، تصریح کرد: همه مسؤولان و مدیران کشور باید نسبت به گسترش و تقویت این فرهنگ دینی اتفاق نظر داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه دشمنان با ترویج فرهنگ منحط غربی تلاش می کنند تا ارزش های دینی و الهی را در جامعه ما کمرنگ کنند، بیان داشت: رعایت عفاف و حجاب موجب حفظ امنیت اجتماعی در جامعه خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به اثرات نامطلوب بدحجابی در روابط خانوادگی می شود، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از ترویج بدحجابی در جامعه سست کردن بنیان خانواده ها در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مسؤولان و برنامه ریزان کشور باید برای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب یک استراتژی و چشم انداز مشخصی داشته باشند، تصریح کرد: با برنامه های مقطعی و جزیره ای نمی توان امیدی به نهادینه شدن این فرهنگ اصیل دینی در جامعه داشت.

وی با بیان این که دشمن به دنبال بی هویت کردن نسل جوان جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: گسترش بی حجابی در جامعه موجب تنبلی و بی عقیدگی در جامعه می شود و این هدف دشمنان انقلاب است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به دیدار مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با رییس جمهور روسیه اشاره کرد و با بیان این که این سفرهای دیپلماتیک پاسخ محکمی به اقدامات خصمانه آمریکایی ها است، تصریح کرد: به طور حتم مقامات کشورمان در برابر اقدامات ضد ایرانی آمریکایی ها سکوت نخواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به شرایط و وضعیت اقتصادی کشورمان اشاره کرد و بر ضرورت نظارت جدی مسؤولان بر بازار تأکید کرد و گفت: عدم نظارت دقیق بر بازار موجب سوء استفاده سود جویان می شود.

امام جمعه ساری با بیان این که مردم از وضعیت اقتصادی کشور گله دارند، افزود: مسؤولان و مدیران کشور باید با وحدت و همبستگی اقداماتی عملی برای رفع مشکلات اقتصادی و کاهش نوسانات ارزی انجام دهند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنان به دنبال مأیوس کردن مردم از انقلاب و نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اما با وجود همه فشارهای اقتصادی، این مردم با قدرت از انقلاب و نظام پشتبانی می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تأسف از آتش سوزی مسجد جامع ساری از تلاش مأموران آتش نشانی و نیروهای امدادی برای مهار آتش تقدیر و تشکر کرد و گفت: باید این بنای دینی که هویت مردم ساری است با تلاش بسیجی و مدیریت جهادی دوباره ساخته و مرمت شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات