۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۷۱۲۵۷
امام جمعه رشت:

صیانت از انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه شورای نگهبان است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که صیانت از انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است، گفت: همواره جوسازی های زیادی علیه جایگاه شورای نگهبان صورت گرفته است اما مسؤولان این شورا در برگزاری انتخابات سالم و پاسداری از آرای مردم نهایت تلاش را کردند.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به ویژگی های خانواده مطلوب از دیدگاه قرآن اشاره کرد و با بیان این که باور به قیامت یکی از این ویژگی های مهم است، گفت: عدم اعتقاد خانواده ها به قیامت موجب گمراهی می شود.

وی در ادامه سخنن خود از حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان یک الگوی ارزشمند برای خانواده ها دانست و افزود: خانواده ها باید سیره عملی این دو بزرگوار را بیشتر مورد مطالعه قرار دهند و از آنها الگو بگیرند.

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به احکام الهی و اجرای آن در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر به احکام دینی به خوبی عمل شود به طور حتم مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی نیز در جامعه کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براین که در همه امور باید به دنبال کسب رضای الهی باشیم، خاطرنشان کرد: افزایش اعتقاد به قیامت در انسان موجب دوری از اعمال ناصحیح و ناپسند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و با بیان این که ولادت این بانوی ارزشمند اسلام به نام روز دختر نامگذاری شده است، افزود: بانوان و دختران جوان کشورمان باید بیش از پیش از این بانوی نمونه الگو برداری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سالروز پذیرش قطعنامه 528 از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پذیرش این قطعنامه را همچون نوشیدن یک جام زهر تعبیر کردند.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و با بیان این که این نهاد انقلابی خدمات ارزشمند و ارزنده ای را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، افزود: شورای نگهبان ضامن صیانت از اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به توطئه های گسترده دشمنان علیه شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: این سطح از هجمه ها علیه این نهاد انقلابی از سوی دشمنان و بدخواهان انقلاب نشان دهنده نقش محوری و اثرگذار آن در دهه های اخیر بوده است.

امام جمعه رشت با بیان این که شورای نگهبان از ورود افراد ناخالص به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری می کند، تصریح کرد: این نهاد انقلابی در طول این چند دهه خدمات ارزشمندی به انقلاب و نظام اسلامی ارائه کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که صیانت از انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است، گفت: همواره جوسازی های زیادی علیه جایگاه شورای نگهبان صورت گرفته است اما مسؤولان این شورا در برگزاری انتخابات سالم و پاسداری از آرای مردم نهایت تلاش را کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ایام حج اشاره کرد و با بیان این که حج ابراهیمی یکی از مهم ترین و بزرگترین اجتماع های مسلمانان جهان است، افزود: این اجتماع عظیم فرصتی برای به رخ کشیدن وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر دشمنان و معاندان دین است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که متأسفانه امروز کعبه در اختیار خاندان ناصالح و نامشروع آل سعود است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سران این رژیم امروز بزرگترین جنایت ها را در منطقه به ویژه یمن مرتکب شده اند.

امام جمعه رشت با تأکید بر این که حج باید ندای یکپارچه مسلمانان علیه استکبار و نظام سلطه باشد، افزود: اما به دلیل این مدیریت آن در اختیار یک رژیم ناصالح قرار گرفته این روحیه و رویکرد دچار اختلال قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به گرامیداشت روز بقاع متبرکه اشاره کرد و با بیان این که بهره گیری از ظرفیت معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه ضروری است، گفت: باید در کنار بهره معنوی از امامزادگان مراقب بود که اعتقادات مردم ابزار دست برخی افراد سودجو قرار نگیرد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات