۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۷۱۲۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

رییس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند | تصمیمات مقطعی مشکلات را حل نخواهد کرد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پایان مأموریت رییس بانک مرکزی از رییس جمهور خواست برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند تا با استقلال مبتنی بر مدیریت دانش، سیاست‌های ارزی و پولی کشور تأمین شود.
حجت الاسلام ابوترابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که دولتمردان اگر می‌خواهند بر مشکلات پیش‌رو چیره شوند باید عمل صالح را ملاک کار قرار دهند، گفت: سیاست‌‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب به زیبایی نقشه راه را در عموم عرصه‌ها تبیین کرده است.

وی اقدامات مقطعی را گره گشای مشکلات اقتصادی جامعه ندانست و تصریح کرد: بهترین عمل آن عملی است که دوام دارد هرچند محدود باشد، تداوم در عمل صالح تحول‌آفرین است و تداوم در حرکت سعادت خلق می‌کند؛ بنابراین باید تصمیمات صحیح گرفته شود و اقدام مبتنی بر اصول و تداوم استوار باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این‌که تصمیم اگر مبتنی بر علم و دانش باشد ثبات دارد، یکی از مشکلات فراروی مدیریت کشور را تصمیماتی دانست که دوام ندارد و ماندگار نیست چراکه اصولی و منطقی اتخاذ نشده است.

وی در این زمینه که یکی از مشکلات ما در حوزه تقنین، قوانین فاقد ثبات است، تذکر داد: تحول در قوه مقننه اقتضای قوانین پایدار و با ثبات را در پی خواهد داشت و این راه تحول را هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای مسیر تحول و تکامل را طی نمی‌کند و هیچ خانواده‌ای به سعادت نمی‌رسد مگر این‌که راه درست را بشناسند و در راه درست قدم بردارند و در این راه ثابت قدم باشند.

وی اقتدار امروز سیاسی و دفاعی و امنیت غرورآفرین ایران اسلامی، خلق جبهه مقاومت، پیروزی در عرصه‌های تقابل با نظام سلطه را دستاورد صبر ملت ایران و رزمندگان و سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس و فراز و نشیب‌ها دانست و تأکید کرد: ما نیازمند به استقامت هستیم چراکه بدون استقامت هیچ ملتی به موفقیت و پیروزی دست نیافته است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که در تحولات اجتماعی استقامت رهبران کافی نیست، گفت: اگر مدیریت و رهبری جامعه در دست با کفایت امیرمؤمنان علی‌بن ابیطالب‌(ع) باشد اما جامعه در کنار علی‌(ع) صابر نباشد، پیروز صحنه معاویه است.

وی خاطرنشان کرد: تمام موفقیت‌های امروز ملت ایران دستاورد عمل صالح، صبر، استقامت و پایداری آنان در کنار رهبری قدرتمند نظام اسلامی است و دستیبابی به پیروزی‌های بزرگ‌تر ثمره پیمودن این راه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطاب به مدیران اقتصادی کشور با تأکید بر این‌که ایران باید به یک قدرت بالنده اقتصادی آسیا و نقش‌آفرین در معادلات اقتصادی جهان تبدیل شود، گفت: این ظرفیت در اندازه نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است و این هدف والا باید نقشه راه ما را تأمین کند نه تأمین بودجه سالانه کشور.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی قرن‌ها در نقشه جغرافیای جهان حضور داشت اما قرارداد ترکمنچای بر این ملت تحمیل شد و در دویست سال گذشته بیش از پنجاه درصد از جغرافیای آن را تجزیه کردند، اما اکنون ملت ایران به نماد قدرت اسلام تبدیل شده که در سایه پیوند با آموزه‌های دین در انتخاب رهبری صالح برای مدیریت جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که یک تصمیم و اقدام بدون پشتوانه علمی سؤال در پیشگاه خدای متعال را به دنبال دارد و اگر این تصمیم در حیات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مؤثر باشد پاسخگویی آن بسیار دشوار خواهد بود، به مدیران کشور هشدار داد که باید در پرتو علم و دانش تصمیم بگیرند تا سلوک آنان سلوک قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان این‌که اگر مدیریت کشور با دانش حوزه و دانشگاه گره نخورد چالش‌های جدی حرکت پرشتاب ملت را با دشواری‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد، گفت: باید رو به سوی دانش و فکر آورد و اقدامات اقتصادی دولت را چهره‌های فاخر صاحب فکر و تجربه و آشنا با مسائل اقتصادی کشور تبیین کنند.

وی با تأکید بر این‌که در پیمودن راه‌های مبتنی بر دانش و علم و خلق قدرت راهی جز اجماع نخبگان سیاسی و چهره‌های فاخر علمی، حوزوی و دانشگاهی نیست، تصریح کرد: همواره نیازمند وحدت بوده‌ایم و خواهیم بود اما امروز نیاز ویژه به آن داریم، چراکه زمینه‌های تفرقه همیشه فراوان است و جامعه اسلامی باید در کنار هم باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: کشوری که سال‌ها بودجه سالانه او با درآمدهای نفت گره خورده اگر می‌خواهد راه را برای خلق قدرت همواره کند و با الهام از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب رابطه بودجه و نفت را به صفر کاهش دهد و رابطه هزینه‌های جاری را قطع کند نیازمند تصمیم شجاعانه، عزم و اراده ملی، سلوک عقلانی و اجتماع در حول دانش و علم است.

وی تصریح کرد: مسؤولان شجاعانه اعلام کنند که تصمیم گرفته‌ایم خطاهای راهبردی بودجه را در سال ۹۸ اصلاح کنیم، هزینه‌های غیرمنطقی و هزینه‌هایی که بار سنگینی را بر ملت تحمیل می‌کند و هیچ دستاوردی برای کشور ندارد را کنار بگذاریم و بدون پیش‌بینی منابع مطمئن و پایدار برای کشور خلق هزینه نکنیم و برای اداره کشور دست خود را به بانک مرکزی دراز نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به پایان مأموریت رییس بانک مرکزی از رییس جمهور خواست که برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند و رییس بانکی را انتخاب کند که مورد تأیید دیگر رؤسای قوا و مدیران لایق نظام بانکی و پولی کشور باشد و با استقلال مبتنی بر مدیریت دانش، سیاست‌های ارزی و پولی کشور را تأمین کند./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات