۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۲۵۱
رییس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد؛

تفکر جامع و فرایند محور راهبرد عبور از شرایط سخت جامعه

محسنی بندپی عبور از شرایط سخت و دشوار کشور را مستلزم تفکری نوین، جامع و فرایندمحور دانست و بر طراحی اقدامات ویژه در راستای رفاه اجتماعی آحاد مردم تأکید کرد.
انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران عبور از شرایط سخت و دشوار کشور را مستلزم تفکری نوین، جامع و فرایندمحور دانست و بر طراحی اقدامات ویژه در راستای رفاه اجتماعی آحاد مردم جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این‌که امروزه در دنیا و کشور ما با تغییرات و تحولاتی در محیط مواجه هستیم که سبب تغییرات بسیاری در سبک زندگی شده است، گسترش فضای مجازی و کمی گفتگو در خانواده‌ها را سبب رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و فقر و بیکاری به عنوان مشکلات اجتماعی نام برد که دغدغه و نگرانی چند سال اخیر مقام معظم رهبری، دولتمردان و خانواده‌ها را به دنبال داشته است.

وی افزود: سازمان بهزیستی مبتنی بر دانش محوری و تخصص گرایی بر اساس قانون اساسی و قوانین بالادستی به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد دولت و با برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی اقدامات گسترده و مؤثری را در راستای پیشگیری از بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر فرهنگ غنی دینی مدیریت و ساماندهی کرده است.

محسنی بندپی راهبردهای سازمان بهزیستی را به چهار بخش «گسترش اقدامات پیشگیرانه، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی آحاد جامعه اسلامی و ارتقای دانش خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی»، «استاندارد کردن خدمات»، «اقدامات همه‌جانبه در توانمندسازی» و «استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند جامعه» تقسیم کرد.

معاون وزیر در بخش دیگری از سخنان خود از اعتیاد به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی نام برد و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در زمینه اعتیاد اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت داده و خدمات راهنمایی و مشاوره را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که طلاق یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی است که بنیان خانواده را مورد تهدید قرار داده، آموزش‌های پیش از ازدواج، فرزندپروری و تدوین سند رشد همه‌جانبه کودکان و اجرای طرح علمی و تخصصی نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان با محوریت نظام آموزش و پرورش را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این راستا ارزیابی کرد.

محسنی بندپی در پایان به اقدامات فرهنگی سازمان بهزیستی در راستای ارتقاءبخشی کارکنان و مددجویان به آموزه‌های دینی اشاره کرد و از ترویج فرهنگ اقامه نماز، کسب عنوان دستگاه برتر قرآنی، برگزاری سه دوره موفقیت‌ آمیز حفظ و قرائت قرآن نابینایان، اجرای محافل انس با قرآن در سراسر کشور و فراخوان طرح سراسری حفظ قرآن کریم ویژه مددجویان سازمان نام برد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات