۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۲۴۳

مطالبات بانوان تجمع کننده روز حجاب و عفاف از رییس جمهور

بانوان قمی در قالب یک بیانیه و طومار خواسته های خود را از رییس جمهور مطالبه کردند
بیانیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بانوان قمی در قالب یک بیانیه و طومار مطالبات خود را از رییس جمهور به شرح ذیل درخواست و مطرح کردند.

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست» سوره مبارکه حج آیه ۴۱

با سلام و احترام

جناب رییس جمهور مستحضرید که:

امروزجمهموری اسلامی ایران در سرتاسر دنیا تنها کشوری است که دارای حکومت اسلامی است و به همین جهت اجرای احکام و قوانین الهی را عهده دار است. اصل حجاب نیز از ضروریات دین اسلام و از مهم ترین مفاهیم فطری و انسانی و مقوله ای اجتماعی است که حکومت اسلامی وظیفة زمینه سازی و پیاده سازی آن را بر عهده دارد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از همان دوران شکل گیری به رهبری حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) بر نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول اولیه و ریشه دار حاکمیت اسلامی، تاکید داشته و گسترش و تعمیق آن تا امروز ادامه داشته و مورد تاکید مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) می باشد.

علاوه بر تلاش حکومت اسلامی بر نهادینه کردن عفاف و حجاب ، پایداری و استقامت بانوان ایرانی نیز در پاسداشت این اصالت انسانی موجب استمرار این ارزش در کشور گردید، و امروز شاهد جهانی شدن پیام حجاب به کشور های دیگر و مبارزات گسترده برای احیای این فریضة الهی هستیم. البته قدرت های شیطانی نیز از حکومت اسلامی و دستاوردهای آن به خصوص، گسترش و انتشار حجاب در سراسر دنیا وحشت زده اند و با هجمه های سنگین جنگ نرم از جمله ترویج فساد و بی بند و باری، ترویج مدل های غربی، ایجاد شبهات مختلف، تمسخر و مقابله با آموزه های حجاب، دلسرد و منزوی کردن محجبه ها و... سعی در تبدیل این ارزش به ضد ارزش کرده اند تا تخریب ارزش ها و باور ها در مسئله عفاف و حجاب صورت گیرد.

به همین جهت بر عهده دولتمردان حکومت اسلامی است که تمام توان خود را برای مبارزه با استعمارگران و غارتگران فرهنگ و اندیشه اسلام ناب محمدی به کار گیرند و در این راستا به مصوبة 13 دی 1384 شورای عالی فرهنگی تحت عنوان "راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب" پرداخته و راهکارهای تثبیت و نهادینه کردن آن در نسل جوان را در راس کار خود قرار دهند.

ما بانوان و حافظان حریم خانواده ضمن تشکر از تمامی تلاش هایی که تاکنون در راستای فرهنگ حجاب و عفاف انجام گرفته، در کنار مطالبه گری از تمام مسئولین و ارگان هایی که به موجب این مصوبه، مسئولیت گسترش عفاف و حجاب را دارند؛ از رییس جمهور محترم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، تقاضا مندیم که نسبت به اجرای قوانین حجاب و عفاف و فرهنگ سازی آن در وزارت خانه های مختلف به طور جدی وارد عمل شده و در برخورد با متخلفین این امر اقدام بفرمایید. در این راستا پیگیری موارد زیر را با توجه به ضرورت ها و نیازهای روز جامعه، خواستاریم:

1. با توجه به نقش حیاتی آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده کشور، از وزارت آموزش و پرورش تقاضامندیم با پیگیری و نظارت جدی به احیاء و پاسداشت عفاف و حجاب اسلامی در میان مدیران و معلمان و کارمندان مقاطع مختلف تحصیلی بپردازند، چراکه این افراد الگوی نسل جدید بوده و عدم رعایت عفاف و حجاب اسلامی زمینه ساز تعارض در نسل آینده می گردد. انتظار می رود در برنامه های آموزشی و متون درسی و کلاس های ضمن خدمت

فرهنگیان تلاش گسترده و جدی برای رفع شبهات و ایجاد احساس نیاز و علاقه به عفاف و حجاب، انجام گیرد.

2. وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی وظیفه ساماندهی و برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ اسلامی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غرب را بر عهده دارد. با توجه به این امر تقاضامندیم به تولید گسترده و انتشار و حمایت از آثار فرهنگی در راستای فرهنگ سازی حجاب اسلامی و عفت عمومی بپردازد و زمینه ساز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای مخاطبین و سلایق مختلف باشد.

3. هم چنین در صدور مجوز برای فیلم، تئاتر، کتاب، همایش و موارد دیگری که در تضاد فرهنگ عفاف و حجاب هستند، نظارت و پیگیری جدی نموده و با برنامه ریزی صحیح از تولید و پخش این امور جلوگیری به عمل آورد.

3- از رییس جمهور محترم انتظار می رود به نقش وزارت بهداشت در این زمینه نیز توجه کرده و نظارت بیشتر بر بیمارستان ها به ویژه بخش خصوصی را مد نظر قرار دهد. همچنین در استخدام مدیران، معاونین و کارمندان مراکز بهداشتی قوانین عفاف و حجاب را در نظر گرفته و حقوق بیماران زن در حفظ حجاب و مسائل اسلامی را محترم شمرده و رعایت کنند. پرهیز از آموزش های غربی نامناسب تحت عناوین هداشتی به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی از مطالبات جدی مردم از رئیس جمهور محترم می باشد.

4- از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری نیز تقاضامندیم در کنار رعایت جدی ضوابط و مقررات عفاف و حجاب در مراکز آموزش عالی به فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب مبادرت ورزد.

5 – از وزارت صنعت، معدن و تجارت می خواهیم در راستای زمینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی و کنترل نفوذ فرهنگ غرب، از کالاهای ایرانی-اسلامی در این راستا حمایت همه جانبه کنند.

6- سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری که زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری است ، در مناطق آزاد و بخش های ترانزیت توجه جدی به مقوله حجاب و عفاف اسلامی داشته باشد و زمینه دست اندازی و نفوذ فرهنگ فاسد غربی در این مناطق را از بین ببرد. از آنجا که صنعت توریسم از صنایع درآمد زای کشور می باشد راهکارهایی اتخاذ شود که تبعات ضد فرهنگی و تخریبی و آسیب های اجتماعی این صنعت کاهش چشمگیر پیدا کند و دین و فرهنگ مردم فدای درآمد این صنعت نگردد.

7- از وزارت ورزش و جوانان نیز تقاضامندیم به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اهمیت دهد. هم چنین ضمن رعایت حقوق انسانی افراد، از سواستفاده از مفاهیمی چون آزادی، تفریح، شادی و نشاط جهت بی بند و باری و بی توجهی به اصول حیا و عفاف و حجاب جلوگیری کند.

در پایان با آرزوی پیروزی اسلام و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و عزت روز افزون مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی)، از جنابعالی تشکر نموده و پیگیری جدی موارد مذکور را خواهانیم./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات