۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۱۲۳۴
مدیر حوزه علمیه بناب تشریح کرد؛

ملزومات لازم برای فعالیت تبلیغی طلاب علوم دینی

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی به تشریح عوامل و ملزومات حضور موفقیت‌آمیز طلاب در عرصه‌های مختلف تبلیغی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب پنجشنبه در جلسه اخلاق طلاب این مرکز علوم دینی با بیان این‌که حضور تبلیغی طلاب در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند شرایط و ملزوماتی خاص است، اظهار داشت: بدون توجه به این ملزومات شاهد بدترین ضربه‌ها به دین مبین خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم طلبه تا زماني كه حداقل پايه هاي شش گانه را با موفقيت به پايان نبرده باشد، اجازه داده نشود به تبليغ برود؛ مگر اين كه طلبه اي بخواهد به جايي برود كه مردم آنجا يا جوانان آن محل، ابتدايي ترين مسائل شرعي را نمي دانند و اين طلبه مي تواند احكام را به آنان بياموزد.

تولیت حوزه علمیه بناب با اشاره به این‌که طلبه در اوايل دوران تحصیل براي تبليغ دین برخی اصول و قواعد تبلیغ دینی را نمی‌داند و ممکن است راه به اشتباه رود، گفت: طبیعی است که طلاب سطح پایین برای تبلیغ در منبر و سخنراني آمادگی کامل را نداشته باشند، بنابراین بهتر است در دیگر عرصه‌ها مبلغ مبانی دین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی ادامه داد: اگر طلبه زودتر از پايه شش به تبليغ برود، ممكن است پس از موفقيت در تبليغ، مغرور شده و خيال كند دیگر نیازی به ادامه تحصیل و ارتقای سطح معلومات فقهی ندارد؛ از این رو انگيزه و رغبت كافي نسبت به ادامه تحصيل را از دست بدهد.

وی افزود: متاسفانه گاهي مسائل مادي تبليغ، طلبه را فریب می دهد و منجر به افتادنش در باتلاق ماديات مي شود، در چنین شرایطی هم ديانت و هم عزت نفسش را از دست مي دهد و به دانش و اندوخته اش به عنوان كالا مي‌نگرد و خدای ناکرده معارف بلند اسلامي را به پول مي فروشد.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان این‌که در مسأله تبليغ با لحاظ كردن اين سه موضوع، فعالیت تبليغی براي طلاب زير پايه ششم صلاح نيست، گفت: مدیران مدارس علمیه در زمینه ایجاد آمادگی طلاب برای حضور اثرگذار در عرصه‌ای تبلیغی، رسالت خطیر بر عهده دارند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات