۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۷۱۲۲۴

آتش سوزی در مسجد جامع ساری| مهار آتش پس از تلاش ۳ ساعته

مسجد جامع ساری که قدمت بنای آن به سده‌های اولیه دوران تاریخی پس از اسلام باز می گردد عصر پنجشنبه دچار حریق شد.
آتش سوزی مسجد جامع ساری آتش سوزی مسجد جامع ساری آتش سوزی مسجد جامع ساری آتش سوزی مسجد جامع ساری آتش سوزی مسجد جامع ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مسجد جامع ساری که قدمت بنای آن به سده‌های اولیه دوران تاریخی پس از اسلام باز می گردد عصر پنجشنبه دچار حریق شد.

بر اساس این گزارش، این اثر تاریخی و پایگاه مهم انقلاب اسلامی در مرکز مازندران اسفند سال 77 به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسید.

 

این گزارش می افزاید؛ بنای مسجد جامع ساری چوبی و گلی بوده و آتش سوزی به بازار و مغازه های اطراف نیز سرایت کرده است و تلاش برای اطفای حریق همچنان در این منطقه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، بر اساس اظهارات مسؤولان آتش نشانی و همچنین مدیران میراث فرهنگی هنوز علت حریق این بنای مهم تاریخی مازندران مشخص نیست و از سوی کارشناسان این بخش در دست بررسی است.

این گزارش می افزاید؛ متأسفانه به دلیل حجم وسیع آتش هجره های این بنای کهن تاریخی ساری طعمه حریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، خوشبختانه با تلاش سه ساعته نیروهای آتش نشانی و دیگر مجموعه های امدادی استان کار اطفای حریق مسجد جامع ساری دقایقی قبل به پایان رسید.

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز دقایقی قبل با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران، علت حادثه را اتصالی سیم برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید داشت دانست و گفت: سقف چوبی مسجد کامل در آتش سوخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه اورژانس، نیروهای پلیس، ویگان ویژه، نیروهای مردمی، آتش نشانی و غیره در عملیات اطفای حریق متعهدانه شرکت کرده اند، گفت: در حال حاضر عملیات اطفاء تمام شد و گروه های امدادی در حال لکه گیری هستند.

اسلامی با بیان این که مسجد جامع ساری به دلیل ثبت ملی شدن، تابع ضوابط میراث است، خاطرنشان کرد: مباحث بازسازی و احیای آن با مشارکت دست اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز می شود و با تمام قوا به حالت اول باز می گردد.

گفتنی است؛ به دلیل حجم آتش نیروهای امدادی از چهار شهر استان به ساری اعزام شدند و به دلیل وسعت حادثه و سرایت آن به اطراف حدود سی باب مغازه اطراف مسجد نیز طعمه حریق شده است./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات