۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۷۱۲۰۵
حجت الاسلام شاملویی خبر داد؛

تحصیل ۹۵ طلبه بومی در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود گفت: ۹۵ طلبه در این مدرسه در حال تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید نیز ۲۷ طلبه جدیدالورود تحصیل خود را آغاز می کنند.
 طلاب

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 33 نفر داوطلب ورود به این مدرسه بودند که دعوت به انجام مصاحبه شده اند و از بین این افراد 27 نفر قبول شده اند.

وی عنوان داشت: در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورد 95 طلبه در سطح یک و در پایه های یک تا ششم مشغول به تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود با اشاره به شرکت طلاب پذیرفته شده پس از مصاحبه ورودی در دوره میثاق طلبگی گفت: در این دوره وضعیت عمومی و اخلاقی پذیرفته شدگان زیر نظر اساتید اخلاق بررسی و پرورش داده می شود و افرادی که در آزمون این دوره موفق شوند، دوره اختبار و تثبیت را می گذرانند.

وی از دوره اختبار به عنوان یک دوره تثبیت پذیرش یاد کرد و ادامه داد: در این دوره کلاس های مقدماتی حوزه به مدت 20 روز برای طلاب پذیرفته شده آغاز می شود و پس از برگزاری آزمون آزمایشی افرادی که استعداد طلبگی را دارا باشند مشغول تحصیل خواهند شد.

حجت الاسلام شاملویی در ادامه خاطرنشان کرد: افزون بر آمار افرادی که در آزمون ورودی قبول شده اند، تعدادی از داوطلبان نیز هستند که معدل بالای 17 دارند و این افراد به دلایل مختلف همچون استرس آزمون قبول نشده اند، این افراد نیز دعوت به انجام مصاحبه شده اند.

وی آزمون را فرایندی استرس زا خواند و گفت: برگزاری آزمون دلیل قطعی برای اینکه داوطلبان استعداد طلبگی را ندارند، نمی شود چه بسا در سال های گذشته همچون افرادی در آزمون موفق نبوده و پس از مصاحبه و پذیرش هم اکنون از طلاب نمونه و با استعداد ما هستند.

معاون آموزش مدرسه علمیه آیت الله بروجردی دورود یادآور شد: امسال نیز از بین داوطلبان ورود به حوزه چهار نفر جوانان دورودی موفق نشدند که در آزمون امتیاز لازم ر کسب کنند و اما در کمیسون پذیرش تصمیم گرفته شد و این افراد که معدل بالای 17را دارا بودند دعوت به مصاحبه شدند.

وی اظهار داشت: این افراد در دوره مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفتند و موفق به گذراندن مصاحبه ورودی شده و هم اکنون در جمع دیگر پذیرفته شدگان در حال گذراندن دوره میثاق طلبگی هستند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات