۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۷۱۱۷۵
از روز گذشته؛

دوره آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن در مدرسه امام خمینی اهواز آغاز شد

دوره آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به همت دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان از روز گذشته در مدرسه امام خمینی اهواز برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دوره یک هفته ای آشنایی با ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به همت دفتر قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان برای نخستین بار در خوزستان از روز گذشته برای طلاب استان برگزار شد.

در این دوره 3 جلد کتاب آموزش و ترجمه مفاهیم قرآن کریم اثر (سید هادی محدث، حمید صفار هرندی و ابوالفضل علایی) به مدت 60 ساعت دوره آموزشی تدریس می شود.

براین اساس دوره مذکور به مدت 8 روز و از 20 تا 28 تیرماه، روزانه از ساعت 8 تا 20 برپا داشته می شود که پس از پایان دوره، 4 آزمون تخصصی از شرکت کنندگان اخذ و در صورت دریافت نمره قبولی، گواهی معتبر از سوی حوزه علمیه و مؤسسه نور مبین اهدا می شود.

این دوره 60 ساعته برای طلاب پایه اول مدارس جزائریه شوشتر، امام صادق(ع) اندیمشک و علی بن ابی طالب ایذه به میزبانی مدرسه امام خمینی(ره) اهواز بصورت متمرکز برگزار می شود و به واقع ادامه طرح هفت آسمان است که از شهریور سال گذشته در حوزه های جزائریه شوشتر، امام صادق(ع) اندیمشک، امام محمدباقر(ع) شوش و علی بن ابی طالب ایذه برگزار شد.

لازم به ذکر است، در طرح هفت آسمان که 3 سال طول می کشد طلاب پایه های اول تا سوم با روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم و تفسیر اجمالی آیات قرآنی و آشنایی با کتب حدیثی و ادعیه که مرحله هفتم طرح است، آشنا می شوند تا از این طریق جمع حدیث ثقلین صورت گیرد./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات