۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۷۱۱۶۸
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

اداره صحیح فضای حقیقی توسط حوزه باعث مدیریت فضای مجازی می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احتشام گفت: اگر حوزویان بتوانند فضای حقیقی را خوب مدیریت کنند، همانند کارهای شرافتمندانه و مردمی که امام جمعه‌های تبریز و خرمشهر انجام داده و باعث جذب جوانان و نوجوانان شدند، فضای مجازی نیز مدیریت می‌شود.
حجت الاسلام احتشام

حجت الاسلام و المسلمین علی احتشام استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه و روحانیت در امر تبلیغ دین اظهار داشت: بدون تردید اولین مسئولیت حوزه‌های علمیه، علما، طلاب و فضلا در طول تاریخ تأسیس مدرسه اهل بیت، ابلاغ پیام دین به صورت جامع و فراگیر بوده که حیات دنیوی و اخروی را برای بشر تأمین کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این‌که ابلاغ پیام دین مختص تابستان یا زمستان نیست، گفت: آنچه از معارف دین و مکتب اهل بیت طاهرین(ع) به عنوان ذخیره‌های حوزوی به ما رسیده است، وظیفه ما را در شرایط کنونی دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: هرچند گاهی اوقات درس‌های حوزه به صورت رسمی تعطیل است، اما هیچ گاه امر تبلیغ و رساندن پیام الهی تعطیلی بردار نیست، بنابراین در فصل تابستان که از بهترین زمان‌ها برای رساندن پیام مکتب اهل بیت(ع)، نظام و انقلاب و جان‌های تشنه و دیده‌های بیدار در صفوف مختلف مردمی، دانش‌جویی و دانش آموزی است، برای همه طلاب دغدغه مند وظیفه‌ای سنگین و مسئولیتی بزرگ رقم می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام تأکید کرد: باید توجه داشت که امر تبلیغ به کلاس‌ها و منبرهای رسمی محدود نمی‌شود، بلکه گاهی در مزرعه، مدرسه، میدان ورزش یا پیاده روی خیابانی در کنار جوانان و با برخوردی زیبا می‌توان پیام دین را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فصل تابستان برای امر تبلیغ بیان کرد: جلسات خانوادگی در فصل تابستان که زمان تعطیلات رسمی درس‌ها است و به صورت مکرر برپا می‌شود، یکی از بهترین زمینه‌ها برای رساندن پیام دینی است، آنچه امروز در بخش وسیعی از جامعه خود را به عنوان چالش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نشان می‌دهد و ترس و نگرانی اهل رسانه از فضای مجازی را تشدید می‌کند، به دلیل به روز نبودن روش‌های تبلیغ دینی حوزویان است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: اگر به موقع و پیش از زمان و مکان نبض و تفکر آینده را در اختیار داشتیم، این‌گونه در برابر چالش‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نگران نبودیم.

وی مطرح کرد: آنچه در این ماه‌های تابستان برای حوزویان و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی می‌تواند راهگشا باشد، توجه به ایجاد ساختار‌های جدید فرهنگی در عرصه‌های غیررسمی است.

حجت الاسلام والمسلمین احتشام در پایان گفت: با حضور در اردوهای جهادی و طرح‌های تابستانی کنار جوانان و نوجوانان می‌توان الگوهایی ارائه داد که در برابر فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشد، چراکه مشکل امروز جامعه فضای حقیقی است، نه فضای مجازی، اگر حوزویان بتوانند فضای حقیقی را خوب مدیریت کنند، همانند کارهای شرافتمندانه و مردمی که نماینده ولی فقیه و امام جمعه‌های تبریز و خرمشهر انجام داده و باعث جذب جوانان و نوجوانان شدند، فضای مجازی نیز مدیریت می‌شود./۸۷۶/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات