۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۷۱۱۶۴

برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت تشریح شد

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به تشریح برنامه‌های قرآنی آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) در ایام دهه کرامت پرداخت.
برنامه های قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شجاع، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی ابراز کرد: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و امام علی بن موسی الرضا(ع)، برنامه‌های قرآنی متعددی را ویژه زائران و مجاروان این آستان مقدس برنامه‌ریزی کرده است.

وی به برپایی محافل انس با قرآن در جوار عترت اشاره کرد و افزود: در این دهه با برکت محافل قرآنی با تلاوت قاریان برتر ملی و بین المللی هر روز از ساعت 18 تا 19:30 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. همچنین از 24 تیرماه تا 3 مردادماه هر روز محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت صبح در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع در ادامه به برگزاری محافل قرآنی ویژه نوجوانان و زائران خواهر اشاره کرد و افزود: در دهه کرامت رضوی محافل قرآنی ویژه زائران نوجوان از 25 تیر تا 3 مرداد از ساعت 18 تا 19:30 در دارالقرآن الکریم حرم مطهر برپا خواهد شد. همچنین زائران خواهر می‌توانند در روزهای 26، 28، 31 تیرماه و 2 مردادماه با حضور در رواق حضرت زهرا(س) از محافل قرآنی بهره‌مند شوند.

برپایی دومین همایش جمع‌خوانی قرآن کریم

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تصریح کرد: به مناسبت میلاد با سعادت خواهر بزرگوار امام رضا(ع) دومین همایش جمع‌خوانی قرآن کریم(مشکات) ویژه دختران جوان شنبه 23 تیرماه از ساعت 10:30 تا 12 در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای 23 و 24 تیرماه نیز همایش «بانوی کرامت و مقاومت» با حضور فراگیران کلاس‌ها و کارگاه‌های قرآنی، دختران خدام و کارکنان آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران دختر در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام شجاع به برگزاری مسابقه «سخنی با امام رضا(ع)» اشاره کرد و افزود: زائران دختر می‌توانند با بیان دلنوشته‌ها و خاطرات زیارت حرم مطهر امام مهربانی‌ها در این مسابقه شرکت کنند.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی «گوهر عفاف»، «قرآن ناطق 4»، «در محضر قرآن»، «فرشتگان آسمانی» و «آفتاب طوس» را از جمله مسابقاتی معرفی کرد که در این ایام برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های قرآنی ویژه زائران کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: در این دهه با برکت برنامه‌های مختلفی همچون کارگاه‌های عفاف و حجاب، قصه های قرآنی و قصه‌های خلاق ویژه زائران کودک و نوجوان در دارالقرآن کریم حرم رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی به برگزاری نشست‌های تفسیر و تدبر قرآن کریم با عنوان «سلطان سریر ارتضاء» اشاره کرد و گفت: در ایام دهه کرامت هر روز قبل از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر جلسات سخنرانی و تفسیر قرآن کریم با حضور کارشناسان دینی در دارالقرآن و ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم، برپایی کرسی حفظ، نمایشگاه «مهر باران»، رونمایی از طرح‌های هوشمند قرآنی، آموزش قرآن به صورت مدون به کودکان و نوجوانان استثنایی، کارگاه‌های تدبر در سیره امام رضا(ع)، تدبر در سیره حضرت معصومه(س)، معارف قرآن و عترت، کارگاه های آموزشی قرائت و حفظ قرآن کریم و کارگاه‌های تصحیح قرائت قرآن و نماز را از دیگر برنامه هایی معرفی کرد که به همت اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت برگزار می شود./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات