۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۱۱۵۶

تشریح ویژه برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس در دهه کرامت

ویژه برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت رضوی تشریح شد.
دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مرتضی انفرادی، دبیر ستاد برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت اظهار کرد: این مرکز امسال نیز همچون سال‌های گذشته همزمان با ایام دهه کرامت رضوی و میلاد پر خیر و برکت امام رضا(ع) برنامه‌های محتوایی، پژوهشی و محوری ویژه‌ای را تدارک دیده است.

انفرادی با بیان اینکه 8 برنامه اجرایی با موضوع مباحث رضوی به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی ویژه این ایام برگزار می‌شود، ابراز کرد: اجلاسیه «پدیدآورندگان آثار رضوی» یکی از این برنامه‌هاست که امسال سومین سال برگزاری را پشت سر می‌گذارد.

وی سومین اجلاسیه «امام رضا(ع) محور وحدت» که دو سال است با حضور اندیشمندان شیعه و سنی برگزار می‌شود را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این مرکز در ایام دهه کرامت امسال دانست و افزود: این اجلاسیه با عنوان تخصصی «امام رضا(ع) در منابع اهل سنت» تدارک دیده شده است.

انفرادی همچنین به برگزاری نخستین اجلاسیه با عنوان «نقش تراث رضوی در تمدن نوین اسلامی» که به همت گروه تمدن بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: این همایش شامل سه نشست تخصصی می‌شود که با دعوت از اساتید مطرح رشته‌های خاص برگزار می‌شود.

وی رونمایی از آثار پژوهشی این مرکز را از دیگر برنامه‌های این ایام دانست و ادامه داد: از 8 اثر با موضوع فرهنگ و سیره امام رضا(ع) که به همت پژوهشگران بنیاد نگاشته شده است، رونمایی می‌شود.

پژوهشگر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: برگزاری «کارگاه گرافیست‌های رضوی» عنوان برنامه دیگری است که برای نخستین بار با موضوع هنری از سوی این مرکز برگزار می‌شود، از آنجایی که بنیاد پژوهش‌ها برای انتشار آثارش نیاز به طرح جلد دارد، در این ایام از هنرمندان دعوت شده است تا با محوریت مذکور در این برنامه شرکت کنند.

انفرادی به برگزاری نمایشگاه محصولات پژوهشی در عرصه فرهنگ رضوی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور موسسات پژوهشی برگزار می‌شود.

وی برگزاری نشست‌های نخبگانی از سوی نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی در قم را از دیگر برنامه‌های این مرکز در ایام دهه کرامت دانست و افزود: این برنامه شامل نشست‌های تخصصی با موضوعات «عقلانیت وحیانی در سیره رضوی، اصول و آموزه ها»، «رویکرد تمدنی به سیره رضوی، مسئله ها و آموزه‌ها»، « فرهنگ رضوی و چالش‌های معاصر زن و خانواده» و «سیره رضوی و سیاست اسلامی، کارکردها و آموزه‌ها» می‌شود.

دبیر ستاد برنامه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در این ایام مبارک نمایشگاهی از آثار رضوی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی با موضوع امام رضا(ع) تهیه و تولید شده و حائز رتبه شده‌اند، بر پا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای هماهنگی برنامه‌های ستاد دهه کرامت رضوی، جلساتی از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مدیر عامل، معاون پژوهشی و مدیران گروه‌های پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد که خروجی آن برگزاری برنامه‌های یاد شده خواهد بود./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات